» En kanonstart på Mars-månad :)

Idag är det torsdag vilket innebär en kort och bra skoldag för mig, det gillar jag som ni säkert förstår :)
Dock startade den lite annorlunda just den här veckan, eftersom jag nu avslutat min första IV-kurs, som var Fotografisk bild A, och skulle då ha betygssamtal på morgonen idag. Lyckas alltid fjompa mig så mycket inför sånt, så självklart var jag jättenervös när det var min tur att samtala... Fast jag hade ändå lite anledning att vara nervös, eftersom vi inte pratat något alls om betyg under hela kursens gång och jag därför heller inte hade någon aning om vart på skalan jag låg.
Turligt nog hade jag oroat mig helt i onödan, för efter lite (grymt positiv hihi :)) feedback på mina bilder och mitt slutprojekt som gjordes tillsammans med Hillevi var båda lärarna jättenöjda och därför kunde jag gå därifrån med ett MVG som slutbetyg och fina ord i bagaget, superroligt verkligen! :)
En av lärarna var dock lite ful och försökte lura mig att jag endast fått ett G, skrattade sedan nöjt och sa att han älskade reaktionen han fick när han sa så, snällt skämt? ;)

Det sorgliga är att jag kommer sakna den här kursen, den var så rolig och det sög ju inte direkt att få hålla på med ett av sina fritidsintressen på skoltid! :) Att inte ha Photoshop längre är ju inte heller så roligt, vande mig alldeles för mycket vid det haha!

Dagen har fortsatt bra sedan i morse :) Startade upp Matte D idag och det känns nästan roligt, vad har hänt med mig haha?! Ny lärare fick vi också men hon verkar snel så det ska nog ordna sig. Dock är vi 35 st i gruppen, vilket betyder att vi inte får plats i ett vanligt klassrum, så vi får se hur det kommer tat lösas haha!

Efter skolan åkte jag som vanligt till stallet där en trött Zäta väntade på mig. Mockade lite snabbt innan vi tog plats i duschspiltan och gjorde oss av med lite vinterpäls. Tror vi ogillar fällningen lika mycket båda två, jag för att jag bli helt superhårig överallt, med vita hår dessutom ;), och Zäta för att han tycker det är tråkigt att stå still under tiden. Men efteråt när pälsen är borta för dagen är han nöjd kan jag lova :)
Blev en massage också eftersom han fortfarande har spänningar i länden. Hittade några riktiga tryckpunkter idag och där släppte det rejält, alltid positivt :)

Tog sen bussen hem i vårsolen och slappade lite innan jag åkte in till Friskis för att träna på Stations-passet. Och vet ni vad det bästa var, jag kunde ha på mig endast tjocktröja och jeansjacka (istället för dunjacka då) hur underbaaaart? :))
Ett bra slut på en allmänt bra dag! :)

- En av bilderna jag lämnade in i slutet av kursen och som bedömdes idag. Jag gillar den, speciellt ljuset som reflekteras i vattnet och på båten :)
Fotograf: Jag
Kamera: Nikon D60



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback