» 12 mars 2012

Studiedag nummer 1, känns härligt att skriva så måste jag säga hihi! :) 

Httils har det varit en väldigt bra dag och jag har hunnit med de saker som gör livet värt att leva, men inte så mycket mer än så, passar mig perfekt!
Startade dagen med en frukost från himlen och efter det packade jag min cykelkorg med kamera och lunchlåda och cyklade i solen ut till Freja-ponnyn :)
Jag vet inte vad som flugit i vädergudarna, men vi i Norrköping har världens vackraste väder idag! Supersoligt och framförallt VARMT, denna underbara värme :) Tog därför mitt pick och pack, pluggade in bra musik i öronen och drog iväg i förmiddags.

Möttes av en mycket glad ponny som även hon njöt av solen när jag kom fram. Fixade maten och tog tag i boxen från underjorden! Freja är i vanliga fall renlig av sig så därför blev jag väldigt förvånad över att det såg ut som det gjorde, men efter en stunds pysslande såg det ut som vanligt igen (y)
Tog sedan in damen och borstade innan vi knatade iväg till banan för tömkörning. Testade att tömköra enbart på volt idag och det var inte det lättaste! Tillslut blev hon iaf fin i vänstervarvet och i högervarvet hade jag önskat att jag fick henne lite lägre i form, men det kommer! Som vanligt fick hon busgaloppera efteråt :)

Att ta mig från Freja till Hageby var ett smärre projekt kan jag lova. Medvinden som jag hade haft på ditvägen blev nu istället världens motvind och när jag nu skulle cykla ungefär dubbelt så långt vart det minst sagt kämpigt! Men fram kom jag till slut och då unnade jag mig att äta lunch inna jag tog tag i nästa häst. Lyxigt va haha?! ;)

Nästa häst var såklart Zäta och där fanns det päls i mängder! Fällde i en halvtimma innan jag kunde börja borsta och jag var nästan mer hårig än honom när jag var klar, men GUD så fin han blev. Alldeles len och glansig, me like :)
Karlederna fick sig en omgång Arnika också eftersom de var lite galliga, får hoppas att de är bättre imorgon!

Åkte hem en stund efter det och åt middag och sådär, innan jag vände tillbaka till stallet för styrelsemöte ;) Lååångt möte blev det men en hel del gjort, så det var bra :)

I korthet kan jag väl säga att det har varit en väldigt bra dag som till största del spenderats på cykel och i stall :)

Bjuder på några bilder från idag på Kummelby, dagsfärska bilder är ni minsann inte bortskämda med! ;)
Freja på de två översta och fölisarna på de andra.



Titta där! En miniatyr Zenatooor! :D

2012-03-14 // 17:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback