» Rappestad meeting dag 1

Förra året åkte jag med Emma och Pari som hästskötare under ett tvådagarsmeeting på Rappestad och det är utan tvekan den absolut roligaste tävlingen jag varit på med Emma! :))
Det var verkligen en upplevelse kan jag lova. För det första var både tävlingen och anläggningen väldigt trevliga och allt var väldigt bra arrangerat. För det andra bjöds det på roliga kvällsaktiviteter och vi lärde känna Rappestads ungdomssektion och andra från deras klubb. Men det roligaste var helt klart hea grejen med att övernatta på tävlingsplatsen (vi tältade där) och att ha ponnyn uppstallad på plats. Sjukt coolt och sjukt roligt hade vi (:

I år kör vi på en favorit i repris och deltar i meetingen igen! Dock ingen övernattning den här gången men det är roligt ändå. Idag har jag därför spenderat dagen på Rappestad med meetingdag 1! 
Tyvärr fick de en liten miss i LDn men vilken comeback i LCn de gjorde! En riktig superrunda som utan tvekan för en guldstjärna i boken! Surt nog blev de precis utpetade från placering av de sista ekipagen och hamnade till slut 2 utanför. Men för mig var Emma och Pari vinnare idag med den rundan och de var verkligen värda en placering!

Imorgon kör vi igen och åker tillbaka någon gång under morgonen. Förhoppningsvis har vi världen på vår sida då och behåller flytet från idag så att vi kan få komma hem med två stycken rosetter! (:

Det blev lite fotograferat under dagen och en sneakpeak ser ni nedan ↓. Kameran följer med imorgon också så förhoppningsvis kan jag sammanställa ett helt gäng fina bilder i ett separat inlägg efter helgen (: (y)











Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback