» Midsommarhelgen 2012

Glad midsommar i efterskott! (:
Bloggen fick vila över midsommarhelgen och ska jag vara ärlig har det varit riktigt skönt att inte starta någon dator sedan i torsdags. När jag sitter framför en skärm hela dagarna är det ganska behövligt för huvudet att göra något annat när jag kommer hem!

Hur som helst. I fredags var det ledigt för mig som E.on-sommarjobbare vilket innebar första hemmadagen på sommarlovet och också första dagen inplanerad med bara stallhäng ((:
Min tanke var då att börja fredagen med en sovmorgon och sedan åka upp till Zäta runt halv tio. Men eftersom jag vaknade av mig själv halv åtta och var hyfsat pigg var jag efter frukost påväg på cykeln redan halv nio. Mockade min box och hjälpte Cissi med några till innan jag åt förmiddagsfika och kollade lite på en privatlektion. När allt var klart skrittade jag och Zäta, Maria, Emma och Ebba ut i skogen i solen och hade mysigt. Ingen högtidsdag är komplett utan en barbackatur under förmiddagen och midsommar är inget undantag. Därför drog vi iväg runt elva med våra fyrbenta vänner och hittade på lite äventyr under tiden. Fråga bara Ebba och Giza, haha! Så typiskt att de två lektionshästarna har mer griller i huvudet än privatisarna (; Många skratt senare kom vi tillbaka och en mycket nöjd kille fick gå in och äta sin lunch (:

När vi var klara med stallet och det stängt åkte hela gänget hem och stannade till på HC, också känt som Mirum Galleria, på vägen och agerade shoppingråd. Tog sedan en tur dit igen ensam för att fördriva lite tid och motionera lite, men också för att handla godis till helgen.
Vet ni hur mycket godis det blir om man handlar till 6 personer och det ska räcka 2 dagar. Det blir mycket kan jag lova, och blicken från kassörskan när jag skulle betala var obeskrivlig haha!

Under kvällen kom mamma hem från jobbet och då åkte vi direkt till Västervik för att fira midsommar i skärgården med resten av familjen och mormor och morfar. Min familj gjorde samma sak förra året medan jag stannade hemma och firade med Johanna istället, men i år kände jag att jag också ville hänga med!
Helgen där har bjudit på god mat, mycket sötsaker, firande av både midsommar och pappas födelsedag, gummibåtsåkande, regniga kvällar, soliga dagar, solbränna (wiiiieee!!), spexande och mycket mer. Mysigt värre om jag får säga det och igår kväll somnade jag som en stock strax efter tio, nöjd och glad efter en braig släkt- och familjehelg (:

Ph. Blandade bilder från Midsommar i skärgården. Midsommarmat på båtarna, morföräldrar och båtåkande av olika slag.













Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback