» Måndag 18 juni 2012

Idag rivstartade jag sommarlovet på riktigt med att börja sommarjobbet med dunder och brak! Kändes kanske liiite motigt att gå upp imorse efter en väldigt fartfylld och braig helg, men det var bara att ta sig i kragen och resa sig upp. 
Precis som de senaste två sommrarna jobbar jag på E.on elnät här i Norrköping och pysslar med dokumentation av olika slag. Första året gällde det kabelskåp och nu är det istället elstolpar som ritas ut i olika program och information om dessa som dokumenteras. Det känns ganska bra att det är samma sak som förra året att göra den här sommaren, då slipper jag känna mig helt lost den första veckan och har faktiskt ganska bra koll på läget såhär ett år senare (; Dessutom är vi samma gäng som jobbar i år (jag, Elvira, Zacke, Fredrik) plus nykomligen Benham och jag tycker att vi är ett gött ihopplock, vilket såklart också känns bra (:

Arbetsdagen startade med lite introduktion, powerpoints, frukostfika, rundvandring mm. och efter det var det bara att sätta igång och jobba. Jag kom som sagt ihåg en del om hur programmet fungerar så det gick ändå ganska bra, lite klurigheter men utöver det helt okej (y)
Efter några timmar åt vi lunch tillsammans i stora matsalen och fortsatte sedan där vi slutat. Sanning och säga var det ganska skönt att få packa ihop runt 16 när vi slutade. Jag tror att vi alla var lika trötta i huvudet efter allt nytt att ta in (;

Därför var det extra skönt att pappa var snäll och skjutsade upp mig till stallet direkt från jobbet. Där väntade tävlingsmöte med planerande inför hösten och efter det mys med världens finaste kille (: 
Jag hade ca 40 minuter på mig att borsta och mocka innan det var dags att åka hem efter mötet, men istället för att rykta efter att jag borstat av som jag tänkt, fastnade jag i gosträsket och stod bara och hängde istället. Masserade lite, kliade massor under hakan (vilket han verkligen uppskattade!) och stod bara och myste och drog in doften av sommarhäst och lutade mig på honom medan han åt. Sådana stunder är verkligen ovärderliga ♥

Imorgon kör jag på igen och min plan är att vara på jobbet runt 07 för att då sluta 15.30 istället för att börja 08 och sluta 16.30. Fett värt egentligen eftersom det är på eftermiddagen allt roligt händer (: Därför ska jag förbereda lite packning inför morgondagen, duscha och äta efterrätt och sedan sova för att orka upp imorgon. Det blir nog bra (:

- Denna fick följa med mig hem efter familjehelgen i Götelaborg, vad kan finnas i den månntro? (:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback