» Måndag 11 juni 2012

Sitter och kollar på fotbolls-EM för tillfället och hejar såklart på Sverige! Tycker faktiskt att det är ganska roligt, jag har ju trots allt ett förflutet som fotbollsspelare, (vilket inte många vet om.) 1-0 till Sverige precis nu, HEJA!! :DD

NU har jag äntligen pluggat klart allt för den här terminen och efter svenskaprovet imorgon är jag klar med allt som ska göras den här terminen, och då tar jag lov i förtid hihi (:

Idag har jag till exempel kunnat flytta över 4 mappar med arbeten av olika slag till en samlignsmapp som jag döpt med "Avklarade kurser". Skön känsla att kunna pricka av några hundra gymnasiepoäng till. Efter några betygssamtal kunde jag dessutom gå hem idag med MVG som slutbetyg i Idrott & Hälsa A, Geografi A och även Mat i praktik & teori (men det visste jag ju redan förra veckan). Glad tjej skulle jag väl kunna säga :D
Nu återstår bara att se resultaten på spanskan eftersom min lärare var osäker på mitt betyg (haaaaaaatar när lärare säger så, jag får ett nervöst sammanbrott eftersom jag vet vad det pendlar mellan!) Menmen. Jag får försöka leva efter den här filosofin och sedan ta beskedet som det kommer. Livet fortsätter ju trots allt oavsett (:

Förutom betygsprat var det en väldigt ovärd skoldag idag. Håltimma så gott som från 8.30 till 13.00 och massor av dötid. Som grädde på moset satt jag dessutom kvar i skolan efter att jag slutat (hann inte till stallet) för att senare åka till Friskis. Och vad tror ni jag upptäcker när jag ska byta om sedan? Jo, jag har glömt mina träningstights hemma!! 
Jag kunde alltså inte träna, hade suttit kvar i skolan helt i onödan och missade mitt favvopass. Då var jag inte lika glad längre. Att jag inte hade tightsen med mig gjorde också att jag inte kunde borsta på min smutsiga busunge i stallet eftersom jag skulle använt dem där också. Så det var bara att åka hem efter att ha mockat och pussat på honom lite. 
Mockninge gjorde iaf stor skillnad. Efter att stallet blivit översvämmat i helgen efter eftremt mycket regn väntade jag mig det värsta när jag var borta. Riktigt så illa var det faktiskt inte men en hel del torv hade bildat en fin bergochdalbana. Men nu är det fixat! (:

Träningsproblemet löste sig förut med att jag och mamma pkte in tillsammans istället och gick på ett annat medelpass. Passade på att handla både vattenmelon och färska jordgubbar på torget när vi åkte hem och kalasade på finmiddag när vi kom hem.
Det är ungefär vad jag har lyckats åstadkomma under dagen. Ska alldeles strax gå och ta hand om packningen från helgen och sedan försöka gå och lägga mig hyfsat tidigt. Vi får väl se hur det går! (;




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback