» Mac-maniac

Min mac har en ganska ful vana som jag länge har försökt övertala den att skrota, men utan någon som helst lycka. Den tar nämligen lov när jag får lov!

Under det här året jag har haft den i min ägo (eller ja, skolans ägo och mitt lån...) hittar den på någon form av hyss så fort jag får ledigt. Under förra höstlovet, första lovet den var med om, gick det inte att titta på någon form av videoklipp. Under jullovet stängde den av ljudet så att det inte gick att sätta på igen och körde även på samma kort  under påsklovet i år. 
Och igår då, två veckor in på sommarlovet har den återigen kopplat bort ljudet och fått mig att tro att jag blivit döv på riktigt innan jag hittade felet. 
Hur irriterande är inte detta? Och framförallt hur konstigt är det inte? Under skoldagarna fungerar den perfekt men under loven ställer den till med problem. 
Men vad vet jag, macbooks kanske också behöver lite lov ibland? 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback