» Idag smäller det!

Idag ska Zäta och de flesta andra hästarna på Hageby äntligen få en månads välförtjänt sommarlov och släppas på sommarbete! Det första lasset lämnar stallet runt 13 och därför jobbar jag bara halvdag idag (07-12) för att kunna vara med och hjälpa till men framförallt få släppa min pluttis själv! ♥

Nytt för i år är att hästarna inte ska gå på sin vanliga betesplats ute i Bjällbrunna, utan istället gå hemma hos Cissi på hennes gård. För min egen del är det här riktigt sugigt. Det är ganska mycket längre hem till Cissi än till Bjällbrunna och 10 minuters cykeltid förvandlas då till ca 1 timmes. Därför kommer det bli himla mycket svårare att hälsa på hästarna i år eftersom det blir ett helt projekt varje gång och jag inte bara kan cykla ut en stund på kvällen och mysa lite om jag känner för det. Prutt på det. Men å andra sidan förstår jag ju att Cissi väljer att ha dem hemma (det skulle jag också gjort!!) och hästarna blir nog glada oavsett var de får ha lov. Och det är ju trots allt det viktigaste! (:

Med andra ord blir det stallet för hela slanten efter lunch för att göra i ordning allt inför sommaren och när allt väl är klart ska jag förhoppningsvis möta upp lite vänner för att ha det trevligt som jag skulle säga om jag var vuxen. Men nu är jag ju inte riktigt vuxen än, så jag säger att vi ska ha en svullarkväll tillsammans istället, för det är det vi ska (; (y)

Hoppas bara att den fina solen håller i sig under dagen så att allt går smidigt och bra, och så att det går att knäppa massor fina bilder (:

- Bild från förra årets bete, en av mina absoluta favoritbilder på min fina pojke (:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback