» Zätas nya nosgrimma

Fick ju för ett par dagar sedan ett önskemål om att lägga upp lite bilder på den nya nosgrimman, och här kommer de! :)
Denna fick jag alltså av en av mina bästa vänner Hillevi i julklapp, och det var verkligen mitt i prick! Hade ju letat efter en "lös" pullarnosgrimma (alltså inte ett helt nytt träns) väääldgit länge utan att hitta någon. Och om jag mot förmodan hittade en var den på tok för dyr för att det skulle vara någon idé att köpa den!
Därför kan ni ju kanske gissa hur glad jag blev när jag öppnade klappen och hittade denna inuti! ;)

Detta är iaf en sk pullarnosgrimma, eller mexikansk nosgrimma som det också heter. Perfekt för hästar som Zäta som ibland blir väldigt stark och tar bettet och går sin egen väg ;) Eller pullar, alltså tar bettet och i princip sticker hihi!
Ett annat stort plus med den här typen av nosgrimma är att den ger lite mer rörelsefrihet åt käkarna och tänderna, eftersom den inte sitter rakt (pga korset) över nosryggen som exempelvis en Aachengrimma gör, det är bra tycker jag! :)

Jag tror iaf att Zäta trivdes bättre i sin nya än i den gamla nosgrimman haha! Den gamla var så utnött och söndertuggad på remmarna att den liksom inte fanns någon stuns kvar i den, den var bara sladdrig och luddet var rätt utslitet och tråkigt!
Mycket roligare (och bättre!) med en ny fräsch och fin som vi båda gillar bättre! :D

Kram Amanda






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback