» Dressyrträning 9/12 2012

Igår var det årets första dag på vårat foderhästschema och gissa hur lycklig jag var över det?!  Typ såhääääääääääääääääääääääääääääär kul var det hihihi! :D
Ni anar inte hur taggad jag är inför den här terminen och hur mycket jag kommer engagera mig, känns toppen verkligen! :D

Terminen fick iaf starts med en dressyrträning för Cissi tillsammans med E och Pari :) Hade lite på känn redan innan att Zäta, som mest gått barnläger under lovet, skulle var gaaaanska pigg och inte alltför villig att jobba, och jo ni, jag hade rätt! ;)
Redan när jag tog tyglarna i skritten började han tjafsa emot och sparka och ha sig, bakbenen flög både hit och dit haha!
Försökte att inte göra en så stor grej av det, utan fattade bara galopp och lät honom rulla på ett par varv i varje galopp på nästan hellånga tyglar. Tänkte att det skulle få honom att släppa lite spänningar och slappna av lite.
Lyckades helt okej och efter det var han iaf bättre :)
Dock höll busigheten i sig lite under hela passet, ett ben kom flygande lite då och då och när han sedan blev för trött istället var det ju enligt Zäta lättare att bara dra och strunta i vad matte sa ;)
Men detta hade jag ju som sagt redan räknat med, så istället för att ha för höga förhoppningar innan passet startade jag på noll och därför blev jag inte så besviken när det inte riktigt klaffade igår. I stället känner jag mig nöjd med de sakre som vi lyckades med, till exempel skänkelvikningarna i galopp som tillslut satt som en smäck och bakdelsvändningarna, de var fina :)
Och förresten fick Zäta inviga sina nya dressyrskydd som jag fick i julklapp, och oj va mysiga de var, jag är supernöjd verkligen! (y) tror dock han tyckte de var lite lustiga i början, men han vande sig snabbt! ;) Åh jag gillar dem verkligen hihi! :D

Kram Amanda

- bild från en träning precis efter sommaren :) Skulle ju inte skada med sådant väder nu direkt! ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback