» Dagen den 9 januari 2012 och "stenridning"

Idag har det varit en ruwlig dag! Ridning x 2 uppskattas supermycket som ni kanske kan förstå och tokiga vänner har ju inte direkt gjort dagen sämre! ;)
Ett exempel på det kan ju var att en av dem skickade mycket speciella sms till den andres "nya bekantskap" och sedan dess fått en massa svar, och även en "ny bekantskap" under eftermiddagen haha! ;) Fina grejjer!

Stenridningen då!
Idag hade även jag, Emma och Johanna våran privatlektion som vi vann på stenplockartävlingen innan jul! :)
Själv red jag Ella igen och jag tror jag gillar den där hästen! :) Hon är liksom ganska tacksam att rida, gör det man ber henne om utan större protester, iaf idag hihi! 
Tyckte att lektionen gick ganska bra, dock fick jag avbryta efter typ helva eftersom hennes hälta sa ifrån, vilket såklart var tråkigt, men å andra sidan är det bättre att avbryta eftersom jag absolut inte vill att hon ska gå och ha ont!
Men under den stunden jag hann med jobbade vi mest med att få henne samlad och högre i formen samt lirka igenom sidorna ordentligt. Vänster gick galant men höger var inte lika rolig nligt Ella, vilket märktes tydligt i första galoppen haha! Blev dock bättre sedan, men jag funderar på om det var skadan som gjorde sig påmind redan från början eftersom det bara blev värre mot slutet...
Är ändå som sagt rätt nöjd med lektionen, och om jag får chansen att rida Ella på nytt kommer jag absolut att ta den, vill veta mer hur hon fungerar! :)

Efter åt vi lunch och hade lite halvt som halvt träningsgruppsmöte, och jag säger det igen; Den får ni inte missa i år, kommer bli kanon! :D

Kram Amanda



Hej, ska vi följa varandra via bloglovin :)?

Super fin blogg :D

2012-01-09 // 19:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback