» Kvällsmys och tränspyssel

Finns det något mysigare än att spendera kvällen näst intill ensam i stallet bland hästarna? Skulle inte tro det va? ;) Jag verkligen älskar de tillfällena när jag får chansen att göra det! Så himla lugnt och tyst och Zäta är oftast jättegosig. Dessutom känns det som om jag har all tid i världen på mig och därför slappnar jag av helt och hållet (: 

Ikväll var ju en sådan kväll eftersom jag hade fodringen på Hageby och hoppade Zäta innan dess. (info om detta imorgon) Hann med lite småpyssel därimellan så som frisering, borstning, mys, benskyddsmakeover och träns-pyssel.
Äntligen lyckades jag göra mig av med Zätas gamla vidriga klinkerspannband (om någon tycker den typen av pannband är fina får ni verkligen ursäkta min åsikt, men Zäta passade verkligen inte i det! ;)) Gjorde även en rejäl rengöring av tränset som till och med fick ett skållhett vattenbad innan smörjning och för att det skulle bli riktigt rent haha! Tog mig sedan tid och smörjde det ordentligt, vilket inte var igår jag gjorde senast direkt, fettade det också 2 ggr innan jag letade fram ett nytt fint pannband och ett par nya, och framförallt hela haha, tyglar. Ganska nöjd med mitt verk efteråt! (:

- Den här typen av pannband var det jag bytte bort. Dock var Zätas märkeslöst, ca 4 år gammalt och hade dubbelt så stora stenar och knakade om man böjde det för mycket. vidrigt. ;)

- Det nya. Syns inte så tydligt på bilden, men det nya pannbandet blev ett med vit padding, något jag däremot uppskattar mycket! (: 

Pricken över i hade varit att hitta en nosgrimma i samma typ, och att den gamla hade behövts bytas ut, men så var nu inte fallet så jag får helt enkelt hålla fingrarna i styr tills behovet av det finns hihi!

Tror Vet att han kommer passa så himla mycket bättre i det svart-vita pannbandet! Kombinera detta med en nyfriserad man, klippta och nästan icke-existerande hovskägg och öronludd och ett par busiga ögon och det hela är komplett! Tarzan är ännu finare än vanligt :D

Kram Amanda

- Bästa trollungen ♥ Kardborrar är dock sommarens stora minus haha (:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback