» Lite aktiveringstips?

Igår när Zäta var på sitt bushumör blev jag väldigt inspirerad att fixa någon form av leksak eller box-sysselsättning åt honom. Jag tror att han skulle uppskatta att ha något att pilla med under tråkiga stunder och då tror jag att någon typ av hängande leksak skulle passa bra eftersom han håller på med sina läppar så ofta :) 
Får han för tråkigt börjar han nämligen hitta på små hyss, eller sparka med frambenen i väggarna eller dörren, något som är både irriterande för människor runt omkring och skadligt för honom.

Har tidigare kollat runt lite på olika hemsidor efter en så kallad "Jolly ball" eller en annan form av boxleksak som jag inte vet vad den heter hihi! :)
Men en Jolly ball kostar ca 300:- och eftersom jag inte vet hur mycket han kommer uppskattat att ha en leksak ännu känns det som en lite onödig och riskabel utgift. Den andra leksaken vet jag ju inte ens var man kan hitta... ;)

- Jolly balls och den andra varianten

Lillebror var därför snäll och skänkte en gammal fotboll till mig igår som jag har tänkt att använda mig av! Funderar på om jag antingen ska fylla den med lite godis, typ morotspellets och sedan hänga upp den och låta honom leka med den (gissar att rasslet och lukten av pelletsen kan vara väldigt lockande) eller om jag ska försöka göra en egen variant av den högra leksaken.
I så fall köper jag en "Tastie" (som egentligen ska användas till den riktiga varianten) som jag fäster i ett snöre som i sin tur sedan fästes i fotbollen.
Kan ju iofs fylla bollen med lite godisbitar också, så blir det ju dubbelt så spännande! :) Då kan jag ju dessutom köpa en morots-tastie, så är det ju komplett! :)

Ja ni, det tål att kluras på det här, men det känns som om idé nummer 2 kan vara vinnaren! Jämfört med en Jolly ball är den ju extret billig också, eftersom en tastie "bara" kostar 69:-.
Men har ni några andra tips får ni supergärna säga till också! :))

Kram Amanda



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback