» 24 februari 2012 och världens bästa långritt :)

Startade ju dagen med en lååång sovmorgon som ni vet redan ;) Men skönt var det!
Valde sedan att gå upp til stallet för att få lite motion, grymt skönt i vårvädret och med bra musik pumpande i öronen. :)

När jag väl om upp till stallet pratade jag lite med vännerna, som fick mig att planera om dagens ridning från ridhusjobb till långritt och nya galoppvägar i vårsolen, och det valet ångrar jag inte en sekund! :D Så jag, Emma, Hillevi, Fatima och Moa tog vårt pick och pack och red iväg.
Vet ni hur underbart det var?! Hästarna var sjuuuuklig taggade och pricken min busade som aldrig förr, så himla mysigt! :) När vi kom till bäcken, som vi rider över ofta, sköt han till rejält och sedan var det hela igång haha! Många brallningar, lufthopp och skjutningar senare hade han fått med sig två av hästarna till och vi var nog lika glada och uppspelta allihopa. Det märktes att hästarna har haft lite vila den här veckan, och att vi allihopa hade vårkänslor! Så himla roligt! Bästa Zäta :)♥

Som sagt var vi ute på lite av en långritt idag. Hillevi hade letat reda på vägen till ett par grymma galoppvägar som vi annars bara ser när vi åker förbi dem med bil, och suktas haha!
Så idag tog vi oss dit och hästarna fick en riktig genomlörare på vägen dit med miljöträning av olika slag och mycket varierat underlag, en perfekt runda helt enkelt :)
Och OJ så värt det var att rida den ganska långa vägen dit, för galoppvägarna var magiska! :DD Perfekt underlag och hästarna kunde verkligen få springa och sträcka ut ordentligt :)
Galet underbart är det enda som kan beskriva känslan! Mycket nöjda tjejer och hästar som tog sig hem kan jag lova! :)
Grymt var det verkligen, känns som om jag skulle kunna skriva en novell om hur roligt det var haha, men det tänker jag inte göra ;)  Nöjer mig med att tacka alla tjejorna för en sjukt bra uteritt! :)

- Bästa buspricken! :)♥


Vilken vacker bild =) Vacker häst du har!

2012-02-27 // 14:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback