» Nationellt prov i matte D

Några funderingar som rört sig i mitt huvud de senaste månaderna:
1. Varför läser jag ens matte D, jag kommer aldrig behöva så hög matte i framtiden?
2. Hur kan folk tycka att det här är enkelt?
3. Hur kan man överhuvudtaget tycka om matte? (okej det kan jag faktiskt förstå, men bara när det går bra)
4. Borde inte mattetalen ta slut någon gång? Jag menar, hur många finns det?
5. Varför utsatte jag mig för det här?
6. Hur många dagar är det kvar tills jag får elda upp böckerna?
 
För elda upp dem ska jag, lite pyromanigt och kanske inte jättefriskt sett ur ett psykologiskt perspektiv, men i alla fall. När jag fått mitt slutbetyg ryker alla böcker fulla med matteanteckningar och det ska bli så gryyymt gött! Om Gabriella fortfarande är på och också tänker bränna sina får vi ihop till ett riktigt bokbål haha! (:
 
Nej skämt åsido. Jag är riktigt rädd för dagens prov och har haft ångest den senaste veckan ungefär. Ena stunden känner jag att jag kommer klara det, och i nästa får jag panikkänslor och är istället helt övertygad om att jag inte kommer göra det. Samtidigt är jag liksom glad över att få göra provet, "äntligen". För det betyder att det är över och avklarat och det kommer bli så otroligt skööööönt!! Skräckblandad förtjusning it is! Men men, jag hoppas att rätt inställning kan hjälpa mig långt och ser fram emot ett liv fritt från matte, för i eftermiddag smäller det och ikväll är det över! 
 
Önska mig lycka till och håll alla tummar ni har! 
 
 


» Carro

Håller tummarna! Btw är jag ganska så säker på att det kommer gå bra :)

Svar: Va snäll du är! (: Tveksamt om det gick särskilt bra dock hehe, men nu är det iaf gjort! (;
Amanda Kennmark

2012-12-13 // 13:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback