» Första advent 2012

Nu har december gjort sitt intåg och ingen är gladare än jag över resultatet! Mysfaktorn är hög med riktigt kalla minusgrader, julmusik, lussekattspremiär och riktig snö på backen. Ja december kom verkligen på rätt sätt, så som december ska vara, och trots bistra 15 minusgrader imorse njuter jag faktiskt (: 

I helgen var det första advent och som nyinförd tradition, efter min idé, har familjen börjat med adventsmys. Det hela är mycket enkelt, men så mycket värt i vardagen. Vi samlas helt enkelt under andevntskvällen och fikar tillsammans samt har en lite julklappscirkel i väntan på riktiga julafton. Mamma var den som fick äran att börja och i hennes paket dolde sig en lite söt proslinstomte hihi. Jag hade dessutom spenderat lördagskvällen med att baka lussekatter så ett par sådana slank självklart ner! Få personer i min närhet har noh missat hur totalt galen jag är i lussekatter, det är verkligen det godaste som finns i mina ögon ♥
 
Nedan ser ni några bilder från helgen. Dock fattas mina två tossehästar som verkligen förgyllde helgen. Mimmi i lördags med en mörk, snöig skrittur med luciasång från min sida och Zäta i söndags med sina glädjebockar. Så busig som han var då har han nog aldrig varit, och jag kunde inte göra annat än att skratta och låta honom bocka runt varv efter varv i ridhuset. Vi hade nog lika roligt båda två ♥
 
Jag är verkligen glad att det äntligen är december. Många stressfaktorer på min lista kommer prickas av och när den 13 december är över kommer inget att stoppa mig längre, friheten kommer vara total och jag längtar sååå. Dessutom har jag nu gett mig själv tillåtelse att börja jula, vilket innebär att äntligen få lyssna på min jullista på spotify, tända min egenpysslade adventsljusstake, luciaträning i stallet, äta lussebullar, pepparkakor, skumtomtar och annat juligt och självklart dricka julmust och glögg. Inget av detta får göras innan 1e december, det är en principsak (;
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback