» Ett halvår senare...

När Zäta bytte box någon gång i julas behövde såklart även hans plaketter flyttas, något som skulle visa sig vara ett mycket större jobb än jag trodde.
Att ta ner dem från den gamla boxdörren var det inga större problem med, bortsett från att jag råkade ta sönder en utav våra DM-plaketter (buhu!). Men sedan tog det skruv, bokstavligt talat haha!
Bitsen (heter det så?) på skruvdragaren passade nämligen inte riktigt till skruvarna vilket gjorde att det endast gick att använda den en gång på varje skruv om det skulle fungera. Självklart gjorde det dock inte det och för att göra en lång historia kort gav jag upp efter att ha fått skruva i två plaketter på den nya dörren för hand.

Efter det nederlaget (haha) rann det hela ut i sanden och under hela vårterminen har endast två plaketter suttit uppe på den nya boxdörren.
Men när hästarna nu kom tillbaka efter sommarbetet tog jag mig i kragen, hittade mirakulöst en bits som passade skruvarna hyfsat bra (ni anar inte hur mycket jag har letat!) och smackade upp alla plaketter och skrev lappar till de som sakande! Så nu sitter de där de ska. Efter ca 6 månader gjorde jag jobbet lite i taget på 3 dagar och nu kan Pricken glänsa över dem igen. Bättre sent än aldrig! (:




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback