» Cissiträning 20 augusti 2012

Som jag berättat tidigare hårdstartade jag och Zäta terminen med att dressyrträna den 20e. Och som jag också redan nämnt hade jag som sagt inte ens suttit på min vän på drygt 10 veckor så jag gick verkligen in med noll förväntningar om ett bra träningsresultat. Målet var ju såklart det, men det är skillnad (:
Men! Jag blev faktiskt positivt överraskad! Zäta var inte alls varken så stel, tjafsig eller stretig som jag trodde utan kändes istället över förväntan på det planet (y)

Eftersom det var första träningspasset gjorde vi inget knepigt. Fokus låg på att hitta tillbaka till där vi avslutade innan sommaren och liksom rida igång igen (hitta en rund form, lagom böjning, bakbensaktivitet osv).
För att lyckas med detta jobbade vi mycket på olika volter, öka - minska steglängd samt att ta hjälperna på ett effektivt sätt. Basic och väldigt bra! (:
Bakbenen var det lite si och så med under passet, men det berodde mest på mig. Trots att jag ridit Mimmi en hel del under slutet av sommaren kände jag mig lite ringrostig på Zäta, men det är kanske inte så konstigt? Hur som helst är det lättare att rätta till fel med sig själv än med någon annan så det löser sig nog snabbt (: 

Jag är nöjd med träningen! Hittade en mycket bättre känsla än jag räknat med och det som inte stämde tror jag beror på mig. Zäta kändes samarbetsvillig och tuffade runt och gjorde det jag bad honom om, även om det kom vissa protester ibland (; Åh jag är så himla taggad på att komma igång på riktigt nu! ((:

Fotat har Hillevi varit snäll och gjort och fler bilder kommer! (: Min fina fina kille ♥
 









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback