» Min trotjänare


Här ser ni anledningen till att jag behöver en ny lädergrimma haha.

På något sätt lyckades Zäta dra sönder delen som fäster mellan ringen grimskaftet sitter i på bilden och högra sidan av nosremmen. Därför fick jag och Ebba laga den lite provosoriskt med balsnöre och ett delta när vi skulle åka hem i lördags. Det roliga var att jag muttrade för mig själv i transporten när jag småpanikade över den trasiga grimman
"Man skulle ha ett delta"
och vad tror ni jag ser när jag vänder mig om för att kolla ut genom förnstret? Jo ett delta som hänger i gallret. Det måste ju ha varit ödet, ironiskt nog haha (:

Men hem kom vi ju och grimman satt på när vi öppnade transporten så lagningen fungerade helt perfekt haha. Den här får iaf gå i pension nu efter ett par år i tapper och trogen tjänst.
Att jakten på en ny grimma är igång vet ni ju, och jag kan säga att det verkar lösa sig även om den från Avantia inte fungerar.... (:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback