» Jakten på en lädergrimma

Tävlingen i lördags blev lite dyrare än jag hade tänkt mig...

Förutom en superlyckad dag (berättar mer när jag fått bilder av Ebba) resulterade även årets lokala tävlingsdebut i ett trasigt nosludd och en söndersliten lädergrimma.

Luddet råkade jag faktiskt ta sönder själv när jag skulle ta av det från grimman när han åt kraften haha, men grimman upptäckte jag var trasig när jag skulle byta från träns till grimman i transporten innan vi åkte hem.
Troligen gick den sönder mellan klasserna när Zäta stod och åt och vi satt i bilen. Det var extremt dåligt väder under lördagen vilket gjorde att det lät mycket och konstigt inne i transporten och jag tror att han blev lite orolig av det. En gång slängde han sig ganska rejält och troligen drog han sönder grimman då. Jag skulle gissa på det iaf?

Lite tråkigt att min favoritgrimma inte längre lever men samtidigt fyllde den ju sin funktion när den gick sönder istället för att skada hästen genom att hålla ihop, så jag ser det ändå ganska positivt (:

Därför är jag nu på jakt efter en nu tävlingsgrimma! Faktum är att vi hoppade in 2 minuter på Hööks på hemvägen, i tävlingskläder och allt haha! Dock fanns det ingen som föll mig i smaken där så endast nya ludd inhandlades. Igår var jag också på City Gross med mamma och bror och hittade där en suuuperfin lädergrimma som mer än gärna hade fått följa med hem, om den hade funnits i rätt storlek. Superfint och mjukt läder så där blev jag lite besviken faktiskt.

Förvånadsvärt nog har jag bestämt mig för att det är en mörkbrun lädergrimma som ska inhandlas (nästan iaf...) All min övriga läderutrustning är svart, men efter att ha kärat ner mig i den bruna jag hittade igår vill jag nu ha en mörkbrun (: Brunt läder kan enligt mig vara jättefint om det är en mörk brun färg, den orange-bruna varianten faller mig dock inte i smaken. Chokladbrunt ska det vara! Och med tanke på att den inte ska kombineras med något annat läder så blir det nog kalas (:
Men skam den som ger sig! Idag blir det Granngården och även Avantia och jag hoppas på tur där, annars väntar jag faktiskt på att den från City Gross kommer in i fler storlekar. Dock skulle det vara skönt att komma hem med en med tanka på att vi ska ut på äventyr i helgen igen... (:
- Den här modellen från HV Polo är ju helt okej (; Dock utanför min budget haha. Men att fönstershoppa via internet går ju alltid, mums!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback