» Don't drink and drive!

Dagen har till större del handlat om rubriken ovan, don't drink and drive.
Var på en färeläsning på Eber i morse där en kvinna från räddningstjänsten och en drabbad anhörig pratade om trafikolyckor och sånt.
Riktigt hemskt att lyssna när den anhöriga berättade om sin mamma som blivit totalt förändrar efter att ha blivit påkörd av en påverkad biltjuv.
Alltså fatta själva, från att ha en helt normal mamma ena dagen, till att sedan, när hon vaknat upp ur koman, ha en mamma som är 95 % grovt handikappad och inte klara av att göra ett jota själv! Så fruktansvärt! :'(
Kan ju säga att man fick sig en rejäl tankeställare under den där föreläsningen, till exempel en summa som nämndes: Varje vecka anordnas 3 begravningar i Sverige pga trafikolyckor med påverkade förare. Det mina vänner är för farao helt sjukt!


För att skriva om något roligare kan jag tala om att jag blev HEL-klar med mattepluggandet för en stund sedan och det gick superbra igen! Fatta vilket flyt jag har haft idag :) Nästan så jag surfat på bråkstreck och simmat med täljare och nämnare haha ;)

För den delen gick US-mötet också bra! Blev ett ganska kort möte, eller lagom långt egentligen eftersom vi oftast har extremlånga möten annars, men det var skönt! Många nya roliga aktiviteter är på G och det suger ju inte direkt, ska bara ha tid att fixa dem också ;)
Pojkarna hann jag inte riktigt pussla med så mycket som jag hade tänkt mig... Noak gick hela tiden (tom ridlekis!) och Zäta han jag bara borsta av, men det var ju bättre än inget iaf :) Finmockat fick de också så nu hoppas jag att de sover gott!

Sova ska jag också göra nu, och vi har sovismorgonis i morrn så det blir en lååång natt för mig, underbart! :D

Hade!

Kram Amanda


Typ sånahär bilder fick vi se... obehagligt.



fyndigt! surfat på bråkstre...

2011-09-13 // 18:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback