» Hoppträning 11/10 - Maria

Hej (:

Igår var det dag för hoppträning för min och Zätas del, och precis som förra gången var det Maria som var snäll och ställde upp som tränare! :)
Fick hjälp att plocka fram en bana av Felicia, Fatima och Moa, som också var supersnälla och agerade banpersonal under träningen, stort tack! :)

Tycker att det gick helt okej igår. Jag är klantig men Pricken sköter sig som en pärla, för att sammanfatta. Jag blir så trött på mig själv när jag VET vad jag gör för fel, men ändå rider på exakt samma sätt gång på gång mot hindrena och inte ändrar ett skit. Tur att han är en liten hjälte den där ♥
Men något som är skönt är att trots att det blir fel ibland så sätter det sig inte i huvudet på honom längre! Förr kunde han ju bli väldigt osäker om vi kom fel och sen bara stanna, stanna och stanna. Men nu tar han tag i det själv och litar mer på mig. För den delen tror jag att vi litar med på varandra överlag inom hoppningen nu. Det är liksom (oftast )inga problem att träna på en meter en-noll-fem, bara vi hittar drivet båda två :)

Fick i alla fall avsluta med ett par supersprång där han verkligen hoppade upp sig och välvde ryggen, helt underbar känsla! :D Och självklart fick han hoppa en minikombination allra sist så han fick leka Tarzan lite ;)

Känns i alla fall väldigt bra inför KM på söndag nu, vi är väääldigt taggade! :D

Kram Amanda

I vår slipper vi förhoppningsvis alla dessa 80-90, och går upp på 90-100 isället! :D




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback