» London 2011, dag 3

Tredje dagen i London blev lite av en upplevelse/sevärdhets-dag! :)
Killarna var iväg på fotboll (japp,igen) så jag och mamma fortsatte åka omkring för oss själva! ;) 
Började med att åka tunnelbanan till en annan del av London för att kolla på drottningens beridna hästvakt. Vaktavlösningen är faktiskt ganska häftig att se, eftersom dom har gjort på exakt samma sätt under flera hundra år!:) 
Hann koll arunt lite innan det hela startade och tittade lite på hästarna som står framför slottet. Tkr lite synd om dem, de står där mitt i trafiken och ska bara stå helt stilla oavsett vad som händer runt dem. Jag skulle dö av tristess!
Iaf, in på borggården och där spenderade vi typ 30 min med att bara stå och kolla :)



- värsta sovisen, stod såhär hela tiden! söt :)

- denhär var också en riktig eyecatcher! Stod inte still en sekund och höll på med bettet/tungan/läpparna konstant! :)

Efter högvakten drog vi till Harrods, och vilket ställe säger jag bara! 
Tycker det är lika häftigt varje gång att kolla på de 7-8 våningarna och alla sjuuuukt dyra saker! de har till och med en djurvåning där de säljer levande valpar+kattungar och märkesgrejjer till allt från kanariefåglar till marsvin! sick...
Blev ett par timmar där innan vi mötte upp pappa och Martin för lunch på Pizza Hut! 

När vi var mätta (läs: övermätta pga pizzabuffén, som för övrigt var svingod) fortsatte vi till Hamleys :)
Även den butiken är ju helt galen med 5 våningar proppade med enbart leksaker, men det är väldigt kul att gå runt där och kolla :)

Sen återupptog vi bussturen vi påbörjat dagen innan och njöt av London i kvällsmörkret :)

- London eye
- Big ben







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback