» Ebba & Hamlet

I kväll hjälpte jag Ebba när hon red sin halvfoderhäst Hamlet i mörkret ;)
Hade kollat ut två övningar på Hippson (som vanligt haha!) som jag tyckte verkade bra så de körde vi på!
Den ena gick ut på att ta vara på hörnen ordentligt och hålla hästen balanserad hela tiden genom att lägga in en tiometers-volta i varje hörn. 
Den andra använde jag som en fortsättning på den första och då skulle ryttaren rida en serpentin längs med långsidan in till kvartslinjen. 
Då använde jag mig först av volterna och lät sedan Ebba rida direkt ur volten - in i serpentinen - ut genom sista volten.

Jag måste säga att det var superroligt att hjälpa Ebba! :) Hon tog verkligen åt sig det jag sa och det syntes en tydlig skillnad på både henne och Hamlet när det blev rätt :) Speciellt när hon sträckte upp sig det där lilla extra och flyttade bak axlarna, då blev Hamlispalmis verkligen fin!

Jag tycker verkligen det är superroligt att hjälpa andra när de rider! :) Extra kul är det såklart att det hittills har synts en positiv skillnad under passens gång, då känns det som att jag verkligen kan lite! :)
Känns ju ganska lovande inför framtiden dessutom, eftersom jag planerar att kanske pyssla med något sånthär efter gymnasiet... Måste bara utbilda mig lite först! ;)


Norpade en bild på kvällens fina ekipage från Ebbas blogg! ;)


Tack så mega mycket för hjälpen! Den var guldvärd!

2011-11-12 // 10:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback