» Tävling NFK 21/5

Japp! :) Den 21 gick min "tävlingsdröm" i uppfyllelse, att få rida på NFK's gräsbana! :) Dröm är väl lite fel ord kanske, men ni fattar vad jag menar ;)

Går rakt på sak och berättar hur det gick:

Clear round  80cm
På framridningen hade han varit fin! Lite loj faktiskt så det var jag lite fundersam över eftersom det verkligen inte är Zäta om jag säger så ;)
På banan blev det bättre iaf! Fick ett jäkla skitpet på första men annars tuffade vi på ganska bra. Ett kråkhopp och ett liiitet rymningsförsök men som sagt gick det bra i övrigt :) Märktes att han tyckte banan var lite stor bara, blev väldigt flåsig stackarn :) Slutade på 4 fel.

Tävlingsklass 90cm stilbed.
Under den här framridningen var han som vanligt, pigg och framåt :) Hoppade fint på hindrena så det var ingen mening att nöta på dem. På banan märktes det också att han var mera på, men det var ändå inte för mycket. Han tog tag i hindrena bra och hade ett fint sug tyckte jag. Men sen helt plötsligt stannar han på 3an! Helt utan förvarning, bara tvärnitade. Blev väldigt förvånad då, kände verkligen inte av att han tvekade alls? men så blev det iaf. Kom igen och då hoppade han fint och likadant i resten av banan. Rev sista också men den hade lika gärna kunnat ligga kvar -.- Hade lite strul med galoppen med det men tror bar att han inte lyfte på fossingarna.
Stilen blev ju som den blev också = skitdålig! Slutade på 8 fel och 37,5 stilpoäng (skulle haft 41 egentligen fast det är ju inte spec bra det heller). Men ska jag vara helt ärlig tyckte jag att vi var värda mer ;)

Aja, summerat är jag nöjd med dagen! Nu har jag ridit på gräset och tänker göra det igen! :) Dessutom var Zäta på väldigt bra humör hela dagen så det var också roligt :)

Ett extra tack till Lotta som ställde upp och körde och E som var hästskötare!:)

Hade!

Kram Amanda

(bilder kommer när jag fått dem ^^)
  



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback