» Lektionshäst DM 2011

Japp här kommer ett inlägg som bara handlar om hästar, så om du inte är intresserad behöver du inte tråka dig igenom detta! :)

Iaf då, DM var det :)
I år fick vi ha DMet hemma på Hageby och det var jag väldans glad över! Har bara gått skit på NORF så oddsen var iaf på min sida nu! ;) För er som inte vet har jag ridit DM på NORF tre gånger innan vilket har resulterat i fem uteslutna rundor (desamma i omstarterna tror jag), en avramling och en klass som jag kom runt men med skitdålig stil och asmånga fel. Så ja, värre kunde det ju knappast bli.

I år var målet alltså bara att komma runt två rundor och vara felfri. Stilpoängen hade jag som mål att få över 40p åtminstone. Hade jag lyckats med detta var jag nöjd! :)
Men bättre än så blev det!

Cler round 90cm
Det här var ju då förklass till DM-klassen och den gick lite sisådär. Ett skitpet, en vägran som berodde på att Zäta inte ville lyssna på min styrning och 3 tidsfel på grund av detta gjorde att vi slutade på 11 fel. Jag var väl inte supermissnöjd eftersom jag ändå kom runt, men en kaos-runda är inte så roligt.

DM-klass 90 cm
Sen var det dags för dagens höjdpunkt! Hade laddat om totalt och även ridit fram mera noggrant. Och den här rundan blev väldigt mycket bättre! :) Nollade och fick 49 stilpoäng = glad ryttare :) Hela alltet kändes mycket bättre och Zätus bjöd på stora fina språng och drog bara liiite :)
Och tro det eller ej men den här rundan resulterade faktiskt i en andraplats! :D

Så ja. Behöver jag säga att jag var extremt nöjd efter dagen? Hihi! :D Från botten till toppen liksom jämfört med de andra DMen :) Och ja, min lilla häst är bäst! Är så himla stolt över hans utveckling! :)

Hade!

Kram Amanda





Stjärnan :)♥ (btw, kändes ju lite coolt när medaljen hängdes runt halsen måste jag erkänna) :)



Grattis :D



Sv. Tack så mycket!

2011-05-21 // 22:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback