» Why do all good things come to an end?

Naaaeeee det är skola i morrn igen! :( Har ju haft studiedag idag igen för er som inte vet det och jag har kommit fram till att ledighet is the shit! ;)
Man, iaf jag, slappnar av fullständigt när den värsta rastlösheten har lagt sig och då kan man bara go with the flow och göra vad man vill! Läääängtar tills skolan är över för gott. Synd bara att det är ca 2,5 år kvar! ;)

Igår va en bra dag :) Superkul att hjälpa Mathilda med sina megahästar när de hoppade! (bara så att ni vet ska jag också ha en megahäst en dag, fast en derssyrpålle blir det nog då, eller en allround iaf ^^) Kände mig hyfsat liten när Curre hoppar oxrar på typ 130-140 haha! Nae, tänk om man kunder rida som Mathilda.
Efter detta åts det massa lasagne till lunch och sen borstades pojkarna rena och fina :) Hem sen och ta det suuuperlungt ett tag och leka med gitarren (y) :) Håller  på med Daughtry's September nu, mycket bra låt! :)

På kvällen blev det träning på favvopasset med E. Länge sen vi tränade tsm så det var roligt att återuppta den traditionen. Lyckad pass och asroliga kommentarer på avslappningen, typ att han var tillgänglig efter passet osv haha! :)
Hem till E sen och käkade massa mackor och kex, mums! Kollade också på hennes lilla kisse som växt som sjutton nu.

Idag tog jag längre sovmorgon än igår, åt en stor frukost och begav mig till stallet. Fixade det vanliga och sen var det dags för dressyrträning! :)
Zäta var duktig idag :) Som C sa så "höjde vi nivån" lite idag och därmed också kraven på skänkelvikningarna osv (inte vår starkaste sida, skänkelvikningar alltså, för den delen ;) ) Men det gick bra faktiskt. Galoppen var ärligt talat grym :) Superlugn och tahtmässig och vad jag såg i spegeln var formen hög och fin och inte sådär avknäppt som han kan bli. Det var roligt! :D Stretchade en trött häst efteråt inna han fick gå ut i solen.

Myste med Noak ett tag också. Har lite ångest för en sak just nu men jag antar att det löser sig till det bästa, men det problemet får jag ta när det kommer i framtiden.
Han var glad idag iaf :) Åt en massa och det gillas alltid av mig, gamle man! :)

Var duktig och tog mig i kragen och smörjde dressyrgrejjorna jag ska ha på söndag också. Testade det nya Svarowski-pannbandet på tränset och det blev jättefint! :)

Om ni vill veta en random sak, så ska jag baka hästgodis någon dag! H och M har ett recept som de fått och de var supergoda! :) Nu tror ni säkert att jag är sjuk i huvudet som smakat på och ätit hästgodis med nöje, men saken är den att den hammagjorda varianten bara innehåller: mjöl, havregryn, morot och sirap eller melass, och har man sirap så är de ju fullt ätbara för oss människor ju! Supergott iaf! :)

Hade!

Kram Amanda




















Nomnomnom haha! ;)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback