» Out of the darkness and into the sun

Gud vilken konstig tävlingsdag det blev igår för min del!
Kände redan när jag skrittade fram Zäta att han var superpigg och framåt men tänkte inte så mycket på det då, njöt mest av det fina vädret båda två haha!
På fram ridningen sen blev det dock värre. Han var jättehård i munnen vilket jag blev stressad av eftersom det är rätt ovanligt. Okej att han brukar ligga på framåt men inte sitta fast liksom. Fast galoppen var fin :)

LB:1 clear round
Hade ingen såndär superkänsla i magen när jag red in eftersom framridningen gått som den gått, men var ändå lite taggad :) När vi väl  började vet jag inte vad som hände. Allt bara gick knäppt! Zäta blev superpinnig och slog upp ur formen flera gånger eftersom jag blev hård och stum i sitsen och händerna och vi avslutade programmet med att dra i galopp upp på hela sista uppridningen. Hyfsat ledsen var jag kan jag säga. Grät ett tag. Fick sen veta att vi trots detta skrapat ihop 59.31 % och gått clear round. Hur nu det gick till. Men saken är den att jag ändå hade kunnat vara hyfsat nöjd om det inte vore för den sista uppridningen. Den tog rätt hårt (n).

På framridningen till andra klassen var jag mest arg och ledsen. Bestämde mig iaf för att satsa och tryckte hela tiden på att han skulle vara lugn och lyssna.

LB:1 tävlingsklass
Det är här det sjuka kommer in. Var inte alls speciellt taggad på att rida den här klassen efter första som blev som den blev, men kände samtidigt att jag kan absolut inte ge upp! Kommer inte ihåg så mycket mer än att jag genom hela programmet helt ärligt satt och tänkte- lugn, lugn, rid lugnt, sakta, lugnt. Det var liksom det enda som fanns i mitt huvud. :) 
Detta gav verkligen resultat och jag var verkligen nöjd med honom efteråt! Sprang inte alls iväg eller pinnade och jag tror att mitt fokus på det lugna fick även mig att slappna av = mjukare armar = mjukare och stadigare form.
En helt avslappnad ritt helt enkelt. Då var jag en glad matte igen :)
Och ja, poängen chockade mig totalt! 66,21 %! Då blev jag glad vill jag lova! :) Kul att få se en sån bra förbättring och verkligen få den bra känsla bekräftad! :) Trodde att det var bättre än i första men inte med så mycketsom 7 %!

Slutade med att vi faktiskt vann klassen (tror det var vår första dressyrvinst). :D Och som pricken över i blev vi även bästa träningstävlingsekipage 2011! Så himla sjukt alltihop!

Tror egentligen att det är först nu, eller knappt det ens, som jag har börjat landa i allt det här :) Från att vara ledsen till att vara glad till att vara gladare än gladast! Herregud säger jag bara! :) Det är så galet.

Hade!

Kram Amanda




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback