» And girls they wanna have fun

Hej hallå! :)

Kan börja med att säga att jag är galet seg i huvudet efter första sköldagen efter fyra dagars ledigt. Knäppt egentligen men så är det, antar att jag vande mig fort vid att vara hemma (läs: i stallet :)) fyra härliga dagar hihi :)

Jao, skolan tog slut efter en halv evighet med svenska, hagatimme (aka pluggtid), lunch, mentorstid och matte i alla. Har jag nämnt att jag och matte B inte är kompisar med varandra, om inte så gör jag det nu. Började dock med en ny grej idag igen- yttervinkelsatser, och tro det eller ej, men idag hann jag klart med planeringen för första gången på en lektion sen typ jul eller nåt. Haha nae kanske ite så länge, men iaf! :)
Drygt bar att vi har matteprov nästa vecka (hjälp!) så att jag ändå måste jobba en massa hemma om jag vill skrapa ihop till ett VG. MVG är rätt kört men det har jag accepterat för länge sedan, matte har aldrig varit min starkaste sida ;) Bättre att höja kraven i de andra kurserna då enligt mig!

Stallet fick bli en snabbis och mocka och fixa lite med tävlingar bara. Har förresten anmält mig till en dressyr på Vikbolandet :) ska nog anmäla mig till hoppningen i Sörping ikväll om jag känner fört också, och det gör jag nog ;)

Jag och mina vänner sjöng på en fin liten visa i stallet idag också som vi inte kom ihåg texten på, men såhär gick den har jag tagit reda på; "Köp varm korv, köp varm korv. Härlig korv med mycket senap, köp varm korv!". Japp, korvvisan :)

Tanken var ju att jag skulle baka mitt hästgodis idag, men får se om det blir av. Ska skriva klart en engelska-summering jag inte ens börjat på och sen råplugga matte. Allt bar aför att slippa göra så mkt som möjligt i helgen och på fredag. Fredag-lördag-söndag är inte pluggdagar enligt mig :)

Nu ska jag tanka min lilla ärthjärna full med energi och glykogen (haha J! ;) ) med smarrig chili con carne! :)

Hade!

Kram Amanda



Riktigt såhär illa är det ju inte dock, men iaf :)


» Mary

Åh vad bra att du tog reda på hur den gick :D Nu kan vi ju sjunga den riktiga. Även fast jag tycker att "lite ketchup, mycket senap" passar rätt bra med hah :D

2011-03-17 // 21:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback