» Lilla fina...

Okej håll i er nu, för här kommer en anonym persons önskeinlägget om Freja! :)

Freja är en brun New forest-ponny som jag är "medryttare", eller vad man ska kalla det, på :) Hon ägs av mammas jobbarkompis Lotta och jag hjälper till med denna lilla krabat så ofta jag kan när Lotta behöver hjälp, alltså har vi inga bestämda veckodagar när jag har henne.
Om jag inte minns helt fel kom Freja hit till Sverigen som föl från Danmark när hon var liten och ägdes först av en annan familj innan hon köptes av Lotta :) Hon är en maxad D-ponny och jag tror hon är född -92 eller -93.

Freja är en speciell liten dam som vet hur hon vill ha det och inte låter vem som helst handskas med henne. Humöret är ibland inte att leka med men samtidigt kan jag oftast inte göra annat än att skratta åt henne när hon håller på och dummar sig hihi, hon är trots allt ganska löjlig :)
Frejas bästa är mat! En tjockare ponny tror jag att ni får leta efter! ^^ På somrarna går hon med munkorg i gräshagen eftersom hon äter non stop! Och jag menar det verkligen, hon tittar aldrig ens upp! ;) Men det är bara en tjock mage hon har, benen är pinnsmala och halsen är lagom, så hon ser ut lite som en tunna :)
Hennes värsta är när folk håller på under magen och på bringan. Då grymtar hon eller skriker för att visa sitt missnöje.

Jag minns att när jag red Freja för första gången (då var jag kanske tio år gammal) och skulle galoppera, så tog hon ett skutt rakt ut i ett gräsigt hörn av ridbanan och vägrade gå därifrån så Lotta fick komma och hämta oss! ^^
Sedan började jag väl rida henne mer på allvar typ -07 när Lotta åkte utomlads i tre veckor och jag fick ha henne på heltid under tre veckor en sommar, det var fina tider det! :)

Tillsammans har vi nu varit med om massa roliga och lite mer tråkiga saker! Om vi börja med de tråkiga så har vi på listan: X antal hältor och allvarliga skador, onda hovar och ben och rygg, många duster på ridbanan och en koliknatt som spenderades med promenader i typ 4 timmar.

De roligare sakerna är: en himlans rejäl avramling för ett par år sedan (jäklar va oförberedd jag var haha), de dagar när Freja är på glatt humör - då är hon underbar! och fina små äventyr!

Jag vet inte riktigt vad du vill veta mer än såhär "anonym"? Lite basicfakta blev det iaf, och det är bara att fråga om det är något ni undrar! :)

Hade!

Kram Amanda

Här får ni lite bilder på tjockisen :)♥















tack snälla :)=

2011-06-07 // 14:51:23
» Lotta

Hihi, vad gullig hon låter på din beskrivning! Kan ju bero på att hon är det också, eller hur? :)

2011-06-08 // 21:06:36

vart står freja på för stall på den sista bilden. jag tror att jag har varit där med min kompis när hennes häst stog där, den heter reynir eller något liknande men står lett fötti kvar eller som han kallades på svenska lett fot

2011-06-09 // 17:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback