» Stoltast i staden, spritt språngande galen

Halloj! (:

Igår kom jag och Freja INTE överrens! Hon ville inte alls och helt ärligt tror jag hon lekte med mig såhär i efterhand. Huvudet käpprätt upp och öronen spikade framåt -.- arg chey!
Tror hon var rätt sur på mig med ett tag för om jag tog i tygeln när vi stod still började hon backa snabbt, studsa runt och halvresa sig. Samtidigt tuggade hon ändå jättemycket på bettet, varför kunde hon inte ha använt den energin framåt istället? ;)
Det värsta är att jag vet ju att hon kan och att jag kan, och det blev bättre när vi bråkat i typ en halvtimme, men igår kände jag mig bara asasämst :( Aja. Hon fick rejsa lite på slutet iaf för att åtminstone hon skulle få avsluta bra och tycka det var roligt.

Får hoppas att dagens ridning blir bättre, ska nämligen ut till Poppe med Karin igen! :) Ska få hjälp med hur jag ska rida honom och sen testa honom lite mer ordentligt, blir nog skoj! :)

Nej ni, nu ska jag äta lunch!

Hade!

Kram Amanda


Din jäkla retsticka! ;)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback