» Used to live alone before I knew you

Halloj!

Inte ofta jag är hemma såhär dags på dagarna nu för tiden men har man ett kemiprov att plugga till och ett USmöte på kvällen så ändras rutinerna lite ibland ;)

Om jag börjar från början och berättar om gårdagen kan jag säga att det var en riktigt bra dag! :) Spelade curling på jympan vilket var fett kul men också fett svårt, haha :) Hade typ en sula under ena foten som man skulle glida på när man sköt i väg stenen, och gled gjorde man! Is är ju liksom halt men med sulan blev det extremt. Lyckades halka omkull en gång så jag smällde kvasten i huvidet på mig själv och gav mig ett saftigt blåmärke på knät... men det ska synas att man har jobbat! :)

På kvällen tränade jag på Dimitrioz (tror han stavar så) pass. Absolut min nya favorit :) Passet är kanon och han är ju bara för söt! Skitrolig kille som verkligen bjuder på sig själv :) Verkligen peppande!
Dagen till ära hade han helröda kläder på sig, och sa att han kände sig som en jultomte. Under strechingen efter passet berättade han att han faktiskt hade lekt lite jultomte igår också och bakat till alla som var på passet! Saffransbiscotti och puffkola hade han pysslat ihop och bjöd alla på. Som sagt söt kille! :)

Efter minifikat tog jag en väförtjänt dusch på friskis.
Jag har ju fått utveckla en ny duschmetod här hemma eftersom vi i princip inte har nåt varmvatten i badkaret (har ingen dusch under renoveringen) och då är det ju inte direkt skönt att duscha... Har därför skapat: Duscha-snabbt-som-f*n-metoden! Går ut på att inte sitta i badkaret längre än typ tre minuter, för det går inte.
Tog därför chansen och duschade i skållhett vatten på Friskis och bara njöt i 50* celsius! :) Kan tillägas att jag var helt röd på kroppen efter det men det var det värt!

Idag startade dagen med sovmorgon vilket såklart alltid uppskattas ;) Sen vanliga lektioner, utom svenskan då som jag hade redovisning på. Alla skulle redovisa en personlig grej, och då valde jag Zäta's och min clearround-rosett från Smedby gård. Den betyder rätt mycket för mig så den kändes bra :)
Brukar verkligen dynghata att redovisa saker inför folk men idag gick det ganska bra! Alltid skönt att prata om en grej som man verkligen är trygg med och kan svara på frågor om :) Så aa är nöjd, klassen verkade rätt intresserade och det är ju alltid kul! ;)

Nu ska jag ge järnet inför kemiprovet i morrn och sen åka till stallet och ha USmöte :)

Hade!

Kram Amanda :)


jag läser på svenska, men hittade bara den bilden som var bra :), och hur kan du!? den är ju typ superduperduperduper bra!? :o du måste ta tag i den!



Kram!

2011-01-26 // 18:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback