» After a hurricane, comes a rainbow

Halloj! :)

Är för tillfället superpigg efter att ha varit och tränat på Dimitrios medelpass! :) Säger det igen-skön kille!

Måste bara få visa min galet underbara veckoplanering, den här veckan går nog till historien som världens bästa skolvecka!

Måndag: Vanlig dag. Träna.

Tisdag: Sovmorgon till 10.15 (tror jag :P)

Onsdag: Studiedag! :D Dressyrträna för C med Zätus :) Ev. träna med J :)

Torsdag: Ledig! :D Lärarna i NS-arbetslaget ska någonstans (inte mig emot) och skulle därför bara haft spanska. Lyckades dock tjata till oss hemuppgift i stället så nu slipper vi åka på en ynka morgonlektion (y) :) Vet inte vad jag ska göra här riktigt, stallet typ :)

Fredag: Slutar 12.20 :) Matteprov. Käka nåt gott med H till lunch istället för fiskgratäng i skolan ;) Och antagligen stallet. Sen hemmakväll med lillebror eftersom föräldrarna ska ut med vänner tror jag. Kan nog bli helt okej ändå :P

Lördag: Stallet, förbereda inför söndagens dressyrtävling!

Söndag: Träningstävling i dressyr! :D Förväntar mig ingenting med tanka på domaren men det ska bli kul ändå! :)

Att bero på tävling, gårdagens träningstävling i hoppning gick väl lite si och så. Första klassen är jag supernöjd med! :) Zätus stod emot mycket på framridningen men när vi väl startade sen så bara bestämde jag mig, och det funka :) Han hoppade med fint flyt och vi fick med oss en blåvit rosett därifrån, fina hästen :)
Andra klassen blev värre. Visste att han skulle stå emot mer eftersom det nu var 90 cm och inte 80. Tyckte att vi hade ett bra tempo och att han ändå kändes rätt sammarbetsvillig, men en blåvit oxer var galet läskig att hoppa-lika bra att krascha i den tyckte Zäta. En grön liten låda var ju också onödig att hoppa så den stannade vi med på. Lyckades kamma hem 12 fel för två vägringar + 1 tidsfel.
Tänker inte sitta och analysera det här. Tycker det var bajstråkigt bara att avsluta dagen med en skitrunda, får hoppas att det inte sätter sig i huvudet på honom.
Men en sak är säker; Vi ska ta oss igenom den här vårens tävlingstermin, vill inte ha massa problem som första våren. Men det tror jag inte vi får heller.
Och jag säger såhär- Det är i motlut som det går uppåt! :)

Hade!

Kram Amanda


Vi ska kämpa stenhårt du och jag hästen, det har jag bestämt! :)♥



» Mary

Tror absolut inte att det kommer bli som förra våren.. Bara du håller galoppen i honom så går han ju som tåget! Pussa på mina tottohästar åt mig är du snäll, har jag tur har febern försvunnit så jag kan komma på lördag, men det är tveksamt :(

2011-02-10 // 16:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback