» Kvällskurs sum-11, dag 3

Igår gick det inte fullt lika bra som det gjorde de två första dagarna. Vet inte om han hade träningsvärk eller så för han ville inte gå fram lika ärligt som dagarna innan och ta stödet... Eller om jag red sämre helt enkelt? Tyckte att jag själv vav lite ostadig i sitsen och det kan ju självklart ha bidragit till att han blev ostadig.

På teorin hade vi iaf tömkörning! :) Passade mig mer än perfekt eftersom jag kommer att jobba mycket med Freja på det sättet framöver, så nu fick jag lite tips och instruktioner att tänka på! :)
Började med att köra Lucie, vilket inte var enkelt... C visste inte ens om hon var tömkörd tidigare och det är ju alltid lite nervöst att vara först i så fall ;) Tyckte ändå att hon var rätt så duktig. Hon gick fram till tömmen och tog ett ganska bra stöd, men formen var väl inte vad den kunnat vara ;)
Fick testa Cobbe sen också vilket var betydligt lättare! Tycke han blev fiin :)

Annars var det dressyrpass igår. Fick vara i ridhuset eftersom vädret hade bestämt sig för att strejka = svindammigt -.-
För att förtydliga så kan jag säga att min vita piké var brunrandig, man kände dammet mellan tänderna och hela sadeln + hjälmen såg ut som bruna tussar. inte kul.
Är som sagt inte riktigt nöjd med gårdagen, är väl inte missnöj heller egentligen, men det kunde ha känts bättre! ;)
Vi fokuserade mycket på att kunna lägga ner hästarna i en lång och låg form och att sedan kunna få upp den i en samlad form igen. Utgick lite från rollkür...
Jobbade vidare med öppnor och slutor i trav och skänkelvikningar och förvänd galopp i galoppen. Något positivt var att skänkelvikningarna gick över förväntan! Bara jag släpper till innertygeln lite går han genom dem jättefint :)

Kram Amanda




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback