» Bland kartor och kontinenter

Hej hopp! (:
Jag ska alldeles strax ta tag i mitt nya effektiva liv som jag nu har valt att försöka hålla iaf fram till jul! :) Tanken är att jag ska göra saker jag måste, typ läxor osv, på en gång när jag får dem! För då är jag ju av med dem sedan! :) Som idag tex; Nu ska jag fixa 2 mattetal, franskaläxan och sen engelskaläxan, för då har jag ju hela kvällen på mig att göra vad jag vill :) Jobbigt att skjuta upp sådant till timmen innan man ska lägga sig, brukar sluta med att jag sitter och försöker plugga typ 23 elr nåt då... och det är inget vinnande koncept! ;)
Idag började jag med ännu ett nytt ämne; Geografi! För er som inte vet det så är jag sjuuuuuukligt dålig på allt vad geografi betyder, så det här är minst sagt välbehövligt! :)
För att understryka detta får ni några exempel:
-Jag har världens sämsta lokalsinne, hittar inte ens i min egen hemstad!
-Jag vet inte vad de olika stadsdelarna i Norrköping heter
-Para ihop huvudstäder med länder i världen kan jag knappt stava till, till exempel vet jag inte ens de flesta av Europas huvudstäder
-Om någon frågar mig vart Katrineholm ligger kan jag inte svara
-Jag kan knappt skillnaden på kontinent och världsdel, om det ens är någon skillnad?
Ja ni kanske förstår vad jag menar? ;)
Men nej, nu ska jag göra mina sysslor och sen ska jag åka med mamma och handla ett fodral + skal till macen! :)
Kram Amanda



En bild har jag kirrat till datorn, så den får det bli ! ;) En av prinsarna såklart♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback