» By the time that we get trough

Jag kan fortfarande inte förstå varför det blev som det blev på Lilla Hageby idag. Första klassen fattar jag att jag fick den procenten jag fick men i andra då? Det kändes ju sååå mycket bättre och ändå slutar jag på sämre procent än i första. Jag kan verkligen inte förstå det :(
I första var Zäta spänd och ovillig, vilket resulterade i 55,55% vilket var ganska rättvist. Men i andra var han ju så himla mycket bättre! Lugn, eftergiven och totalt fokuserad. Han satte till och med halterna bättre. Ändå fick vi bara 55.00 % den här gången...
Ärligt talat blev jag så besviken så jag grät när jag fick höra det. Han var värd mycket mer! Inte typ 60 % men säkert en 58, 58-59 :(
Jag försöker verkligen analysera ritten i minsta detalj och har läst protokollet flera gånger, men vad hjälper det när jag inte fattar varför domaren har kommenterat som hon gjort? Skulle lika gärna kunna vara någon annans protokoll för jag tycker knappt ett ord stämmer.
Sprang spåret förut för att rensa huvudet på allt det här men blev inte klokare för det. Det enda som hände var att jag fick typ en adrenalinchock och svävade på rosa moln på hemvägen.
Men jag förstår verkligen inte...









Enligt mig var Zäta i alla fall asduktig! Han höll sig i skinnet vilket innebar att han stannade på banan och inte flippade ur. Dessutom hittade jag en sån bra feeling i andra klassen och är väldigt glad över hans (och lite min) insats idag!
Men pricken över i var nog ändå att domaren skrev att Zäta var: En trevlig ponny med bra grundtempo (?!) Nae, den domaren skrev inte många saker som gick hem hos mig kan jag säga!


Hade!

Kram Amanda


Jag red också på lilla hageby och det var mycket som var konstigt skrivet i mitt protokoll också, om det kan vara till någon tröst! :P

2010-10-04 // 22:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback