» I've been asleep for a while now

Den här veckan har jag haft äckligt dålig uppdatering, men den har varit galet bra!

Måndag: Gjorde inget spec. Hade Zäta och E och jag skrittade barbacka i skogen. Knatade över sjukhusfältet, när de ville busa lite. Min häst har lärt sig att bocka nu kan jag säga! Nästan hela jäkla fältkanten studsade han fram med huvet mellan frambenen, knep som ett miffo med benen för att inte åka av. Lyckades trots att jag satt på halsen flera gånger. Galet kul i alla fall! ¨)

Tisdag: Hade Frejsonbejson. Skulle ha ridit dressage på fältet men där hade bonden bestämt sig för att odla litegrann så det gick inte, Fick bli galoppbus i stället :)

Onsdag: Freja igen. Red dressyr på banan. Gick helt OK -.-

Torsdag: Långhelg! Skaffat mig en fullt vanlig lovförkylning, igen! Inte ens två dagars extra ledigt kan min kropp unna mig. Hade Freja idag också men var för dålig för att rida dressyr och ville inte rida ut i ösregn. Vila.
Familjen drog till västervik utan mig så sov ensam med E, J & H. Slappa framför TV:n till sent på kvällen, somna 01.33 x) Lyckades pumpa upp två luftmadrasser med elpump, skills!

Fredag: Långhelg! Hjälmfrilla x3. Hade Freja igen och skrittade en sväng med H. Fortfarande sjuk -.-  . Klättrade sen med Noak i slalombacken. Tyckte det var lika jobbigt båda två eftersom jag gick med honom en gång upp också. Red sen ut med Zäta och E igen. Hade sadel den här gången men samma resultat på fältet. Minus bockarna och E gjorde världens skojigaste avrammling. Skratta så jag tjöt! ") Familjen fortfarande i Västervik så såg Avatar med J och H, sjukt bra film, och sov med J. Somna vid typ 02 :P

Lördag: Upp vid åtta för att rida Zäta i mammas grupp. Gick bajs men han var aspigg efter två dagar i skogen så det var mest kul ändå :) Familjen kom hem igen.

Söndag: DM. Failade, igen. Sa ju att det bara var att vänja sig.

Kort sammanfattning av veckan: HÄST. Vill alltid ha det såhär ju, gillas starkt! Tänk att få rida tre gånger om dagen och vara ledig fyra dagar i veckan, Mums!

Hade!

Kram Amanda



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback