» Ain't making wreaths but I feel perfect anyway

Måste såklart börja med att säga Glad Midsommar till alla! I fall det är så man säger, eller nåt? :)
Dagen började kanon, för idag är jag Leeedig! Inget jobb på midsommarafton alltså, no, nada, zero! Därför åkte jag upp till stallet vid nio och var sedan där helt själv med Cissi, Lotta, Mogge och Tuva till tolv. Hade det kanoners, mockandet tog en timme eftersom de kära lägerbarnen har mockat ett tag och sen mockade jag åt Filur, men det tog bara en kvart ;)
Fick även en kanonstund med med Noak. Skrittade grytan och joggade sen en stund på banan. Snacka om att det uppskattades! Hade lätt fått nior på den fria/ökade skritten runt grytan ;D Banan var heller inte så pjåkig och det var ärligt talat askul att få rida honom igen, nice avslut inför sommarn liksom.

Har också vart en sväng på Löfstad Slott på deras midsommarfirande. Är första gången på två år som jag firar midsommar hemma och då kan det ju lika gärna göras ordentligt. Nae, men mysigt vare med folkdans och fioler och grejer ¨)
Fanns även en ursöt lite tjej där som nöjd berättade att min filt var skön att gå på ( ?:P ) och frågade om jag hade "tandställ". Svaret blev ju ja dårå och så fick jag förklara vad fästena va och allting. Men lite kul vare.

Och nyss firade vi pappa i efterskott med en typ jorgubbstårta och lite presenter. Martin och jag höll på och bakade tårtan hela kvällen igår (beror ju inte alls på att jag var och tränade mitt i) och den uppskattades, pappa åt mer än en fjärdedel. Själv tyckte jag att den var sådär, understa lagret var blä, men annars var det helt okej :)
Länk: www.recept.nu sök på Torta di fragole ^)

Senare i kväll vankas lite midsommarmiddag med familjen, och sen får jag se om jag eventuellt är ett tag med T:san :)



Gammelman♥



Hade!

Kram Amanda






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback