» Like a satellite

Första dagen på sommarlovet idag då. Men kan ju inte säga att det känns riktigt så med detta fina väder som vi har haft, i så fall mer som en vanlig grå lördag eller söndag. Men om jag känner efter långt ner i magen så finns det nog lite sommarkänsla där i alla fall :>•
Startade dagen med att vandra upp till min gammla gammla skola och titta på lillebrors skolavslutning. Ingen höjdare direkt, men en tradition så det ska göras i alla fall. Sen hem och fira lovet med jordgubbstårta, vad är sommrigare än det?  :)
Var ju typ nån skötar och fadderdag i stallet idag också så det blev lite bus med E, H, Pari, och Pepsi för Zätus och mig. Hittade asbra vägar så det var mycket lyckat!
Efter turen vandrade jag och H upp med hästarna till Breddik och betade en halvtimme. Döskönt att bara sitta på en av stockarna och titta på hästarna och prata.
Hjälpte även Moa lite med BusViktor när hon red på banan, vet inte om han blev speciellt trött trots att han blev hyfsad, men hon blev det i alla fall. Men kuligt vare! :D

Sen jag kom hem från stallet har jag varit äckligt duktig. Jag har:

• Tömt och fixat mina jackor inför sommarn
• Gjort likadant med skolväskan
• Städat bland mina grejor i tvättstugan, visade sig att jag inta alls hade så mycket som jag trodde där, allt låg bara hullerom buller
• Städat badrummet
• Bäddat rent i sängen
• Storstädat mitt rum
• Lekt med och friserat marsvinen
• Och sommarstädat min garderob, typ tagit undan saker som inte kommer användas i sommar osv.
  
Känns så bra att ha ordning på allt igen, speciellt inför sommaren.  Trivs ju inte när det är rörit runt omkring, blir typ stressad av det och shit. Därför tänker jag unna mig att vara med mina fina vänner :)


Hade!

Kram Amanda





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback