» My christmas-holiday so far

Hej igen efter ca hundra år! Bloggen tog visst jullov samtidigt som jag verkar det som ;) Men nu är vi på G igen, och här kommer en lååååååång update:

Min julafton blev tillslut kanonbra i alla fall! :) Hade ju som sagt ingen julkänsla alls och var typ sönderstressad över allt som skulle göras i sista minuten, men det löste sig det med (mkt pga lite hjälp).
Morgonen började som vanligt i stallet med julfrukost och barbackarejs :D Mysigt vare och jag hann rida båda mina fina hästar och redan då i princip var min dag gjord <3 Bytte julklappar med HEJA också och fick ett superfint bak-kit av E, blev jätteglad! :)
Efter att ha varit hemma och duschat och klätt mig fin (:P) bar det av till Västervik för att fira julen med hela tjocka släkten. Åt lite julgodis och drack glögg och så när vi kom fram och kollade sen på Kalle Anka så klart :) Sen julmiddag och efter det bara mys fram till att vi öppnade julklapparna.
Blev verkligen supernöjd i år! Fick typ allt som jag önskat mig och lite annat också så jag blev verkligen jättenöjd! :D
Efter öppningen åkte vi kusiner lite pulka och åt massa godis, gick väl hem och sov hos farmor runt halv ett tror jag ¨)

Juldagen spenderades till största del i Vvik den med. Åt mer julmat hos farmor och skottade en massa snö åt henne (höll på i 90 min), kände mig snäll då :)
När vi kom hem på kvällen åkte jag och pappa till Mediamarkt eftersom de hade rea och jag behövde en ny kameraväska till de nya grejerna. Trodde jag skulle svimma när jag insåg vad en kameraväska kostar, men med rabatten blev det ändå 100 :- billigare och nu är jag ändå nöjd med den ;)

Annandagen åkte jag en sväng upp till stallet och sen var jag bara hemma och chillade och spelade gitarr.

Den 27 började Jennykursen! :) (För den som inte vet så var det en hoppkurs i stallet för en annan tränare) Denna kurs var verkligen värd pengarna! Superrolig och intressant och en AStaggad Zäta :D Ja det var verkligen bara jättekul hela tiden. Tyckte att Jenny hade bra upplägg på sina övningar också och att hon tryckte mycket på noggranheten. Mycket bra! :)

Den 28 forsatte + slutade Jennykursen. Zäta var lika knäpp då också men han var ju bara så söt :} Fick hoppa lite mer bana och det gick bra :) Synd bara att kursen tog slut, har insett att jag gillar Jenny mer än jag trodde ;)
Efter kursen reds några hästar på sjukhus för att få busa av sig lite överskottsenergi, och hej va kul det va! Red Jeffe och han var minsann med på noterna, fick till och med köra ett extravarv ;)

I går tror jag inte att det hände så mycket... Red Zäta på sjukhus och busade lite då med :) Var med H och J på kvällen också och såg på Ugly Betty och pratade lite. Helt plötsligt upptäckte vi att klockan var 02.30 och att det kanske var dags att gå hem hahaha ;)
Jo just det, KM i teori var det också! Gick mycket bra för min del :) Näst högst poäng på teoriprovet (64/72), trots att jag bara var på ett teoritillfälle ;) och högst poäng på det praktiska :) Detta resultarerade i en vinst och att jag blev KM-mästare i Teori 2010! :D

Och Idag gjorde HEJA klart sitt nyårsavslutningsmaskeraddressyrnummer (långt ord), på McD av alla ställen :) Var sen i stallet ett tag och fixade lite och sen cyklade E och jag hem för att börja leta kläder till i morrn. Rensade båda våra vindar och hittade lite i alla fall, ska göra klart resten med H och J senare. Bakade min nyårsefterrätt till i morrn också, tror den blev bra! :)

Sådär ja. Nu har ni fått veta allt viktigt som skett under min frånvaro hihi :) om du orkade läsa allt kan du ge dig själv en fet guldstjärna eller nåt som berömm tycker jag :)

I morrn är det ju då nyårsafton och det är lite sorgligt för jag vill plötsligt inte att det här året ska ta slut. Men det kan jag inte göranåt åt ju ;) Ska i alla fall först ha avslutning i stallet och sen ska det firas nyårsafton tillsammans med T's och E's familjer, superkul! :D

Hade!

Kram Amanda

Här kommer lite bilder också :)  klicka för större:
        

Bild 1: min nuvarande diet, bara massa skit.
Bild 2,3,4: julafton
Bild 5: tomtar i farmors gran ;)
Bild 6: Kusinernas katt Pricken
Bild 7: mina julklappar :)
bild 8, 9: julafton ¨)


» Mary

grattis till KM vinsten :D Och herreguuuuuuuud vilken snuffipluffisöt kissekatt!! :')

2010-12-30 // 20:39:50

Svar: Absolut, det är vad vi gjort :D

2010-12-30 // 22:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback