» Guldstjärna till Mimmi

Klockan 07 i söndags morse styrde jag kosan till Jägmästargården i närheten av östra husby för att ta morgonpasset med Mimmi och hennes kompisar och trimma damen på banan innan jag fortsatte söndagen med andra planer. Jag vet att många tycker jag är knäpp som åker så tidigt, men morgonmänniska som jag är tycker jag mycket bättre om att ta stallet på morgon, eller sent på kvällen, än mitt under dagen. Och idag skulle jag ju även iväg på förmiddagen så det stödjer mig lite det med haha.
 
Hur som helst kom jag fram ungefär tjugo över och möttes av desto tröttare hästar. Bimi och Bella tittade slött på mig när jag öppnade stalldörren och Mimmsan låg till och med och sov, söten! Därför tog jag det lite lugnt med dem och passade på att mocka medan de åt så att de skulle få vakna till lite långsamt och för att Mimmi skulle smälta maten innan vi tog tag i trimmandet. 
 
Om ridningen har jag inte så mycket mer att säga än att Mimmi var värd en stor, fet guldstjärna. Det är länge sedan hon kändes så fin som hon gjorde då och långa stunder satt jag bara och njöt. Nästan så att jag ibland bara kunde åka med för att hon gick så bra, underbart!
 
Min tanke var från början att "idag (i söndags då) ska vi verkligen jobba loss varenda liten spärr, whatever it takes" ungefär, men det visade sig ju vara väldigt mycket lättare än jag trodde. (: För mig blir det ofta så när jag rider. De dagar jag är förberedd på att få jobba häcken av mig förvånar Mimmi mig med att vara en riktig pärla och tvärt om. De dagar jag är trött och seg passar hon på att utnyttja situationen och smita så mycket hon kan, vilket jag i och för sig kan förstå haha. Jag får helt enkelt vad jag förtjänar (; Med andra ord får jag tillbaka samma mynt som jag ger till Mimmi och vips så är vi tillbaka till det här som jag skrev om för ett tag sedan. Jag säger samma sak igen - jag älskar att utvecklas och se resultatet av det jag gör. Speciellt dagar som i söndags!
 
Svettig söndagstjej från Instagram (: Följ mig där på amandakennmark.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback