» Lokal dressyrdebut

 
Hej hörreni, long time no see, jag vet... Flera gånger under min vecka jag varit borta har jag konstater att jag borde kika in här, men ändå inte gjort det. Så kan det bli ibland antar jag. Men nu är jag tillbaka igen och ska försöka skärpa mig ;)
 
Som rubriken lyder har Nisse gjort sin förta lokala start på tävlingsbanan och den lyckades vi tajma med den först lagtävlingen i dressyrallsvenskan division III. Kort och gott kan jag summera tävlingsdagen med att jag har en liten pärla till häst och att han skötte sig precis lika fint under dagen som han gjorde på Pay and Ride'n på Vikbolandet. Han är helt cool med omgivningen, bryr sig inte nämnvärt om alla hästar runt omkring, håller fokus bra inne på banan och är bara så himla duktig. Det är nästan så att jag måste nypa mig i armen för att förstå att Nisse faktiskt är samma häst som jag i december inte visste om jag ens skulle kunna sitta upp på inför varje ridpass.
 
Den här gången startade vi LC:2 och LB:1 och red båda klasserna på strax över 64% vilket gjorde att vi var riktigt nära placering i båda klasserna, första utanför i LC:2 och tredje utan för i LB:1 tror jag. Nästa gång tar vi dem! :)
 
Om det inte vore för att datorn startar om sig om ca 4 minuter skulle jag berätta mycket mer, men det får helt enket komma vid ett senare tillfälle. Kram sålänge!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback