» Snyggkillen

Ååååh det kliar i fingrarna på mig när jag tänker på att tävlingssäsongen snart drar igång! Det är riktigt länge sedan jag tävlade ordentligt och jag kan inte vänta tills jag får spendera sena kvällar i stallet med o packa, duscha hästen, putsa utrustning och fläta man och svans. Bara göra allt i sådant riktigt topptrim. Dressyrryttaren i mig vill komma ut, och det nu.
 
Igår var en sådan dag när jag inte kunde sluta tänka i träning- och tävlingsbanor och planerade outfits och ritter hela dagen. Drömmar har jag många och stora så för att stilla mina tankar lite provknoppade jag Nisse innan vi gick ut på kvällspromenad. Jag har bestämt mig för att lära mig göra ordentliga flyingeknoppar (har aldrig rullat med fast snodd förut) så det är bara att öva. Under tiden jag flätade och pysslade stod Nilsen som ett ljus på gången och halvsov,  så skönt tyckte han det var gullisen. Resultat av knopparna blev minst sagt förvånande. Borta var det lilla bustrollet med spretig man och päls och framför mig stod en riktigt dressyrkille. Så. Himla. Snygg. Plötsligt blev det en riktigt häst av honom! 
 
Jag tror till och med att Nisse kände sig lite extra snygg under promenaden när vi kom ut. Som han visade upp sig hihi :)
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback