» Småbarn, sommarlov och hälta

För att kort sammanfatta vad som har hållit mig härifrån den senaste tiden. Jag har extrajobbat en del på dagis, styrt massor inför kommande skolavslutningar och studenter och tyckt att Nisse känts knackig en kortare tid. Inget jättefarligt men det har ändå varit något som legat och stört under ytan. Och mycket riktigt, i tisdags bröt det ut som en väntad förkylning och han blev halt. #¤%&"¤&#&%#&/("/! Ungefär så känner jag för det, tror det beskriver känslan ganska bra. Men för att se saker och ting från den ljusa sidan är han precis lika pigg och glad som vanligt och verkar egentligen inte störas av hältan. Älskade knäppis ♥
 
Så Nisse och jag står då lite still just nu, men det är ju som sagt en hel del annat som händer. Vi har terminsslut med sista lektionsveckan för vårschemat på terminen och bara det är ju fullt ös. Elever som bokar och bokar av hit och dit, massor av tack och hejdå, lite ledsna miner, lite glada miner och lite kaos. Men så ska det vara. På måndag kickar vi igång två veckors ridläger och sedan får hästarna semester på sommarbetet i fem veckor. Längtar för deras skull!

Idag pyser jag iväg till Västervik för att gå på min fina kusins utspring och studentmottagning, så mysigt! Känns som om det var igår jag själv gjorde samma sak! 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback