» Sommarlista

Var kommer du att spendera din sommar?
Här i Norrpan, Västervik, på gården mellan Söderköping och Östra ryd och i min hjärtestad London.

Har du några sommar-måsten?
Det är ingen riktig sommar utan häst, sol, bad, glass, galna äventyr, dåliga sommarhits som alla älskar att hata och alldeles för mycket skratt.

 

Alla har någon favoritdel med sommarmånaderna, vad är din?
Sommarkvällar med kvällssol och som verkar vara för evigt. Oslagbart. 

Kommer du att jobba under sommaren, eller kommer du att ha semester? 
I'm on vacation, livin' tha sweet life.

Festivalplaner?
Nix. Missade Bråvalla eftersom jag jobbade, vilket var jättetråkigt. Men det kändes dumt att kombinera festivalnätter och heldagar med 27 småbarn på ridläger...

Kommer du att göra någon resa?
LONDON ♥

Bästa platsen att ta ett dopp på?
Får jag svara medelhavet, haha, det är ju trots allt oslagbart? Annars får det bli badklippan vid Ågelsjön eller badbryggan på familjens båt.

Vad är den, enligt dig, bästa grillmaten?
Allt som jag kan äta tillsammans med familj och vänner. Jag är inte så kräsen med grillmat, alla vet ju hur gott det är, så stämningen runt grillmiddagen är i så fall viktigare. Så länge jag har en sådan typiskt svensk sommar- och grillmiddag är jag nöjd.

 

Vet du redan vad din sommarplåga kommer att vara?
Alla låtar vi spelar sönder alldeles för snabbt. På spotify, radion, you name it. Men det är ju lite mysigt ändå, det kan jag inte förneka.

Några inplanerade dagsutflykter?
På fredag väntar bad och grill vid Ågelsjön med kompisgänget, just like old times :) Annars tar jag dagarna som de kommer. Men med min koll kan jag lika gärn aha glömt något nu, hehe.

Var är det störst sannolikhet att man hittar dig en solig sommarkväll?
Utomhus. Var som helst sålänge det är utomhus och jag kan se solen gå ned.

 
 

Vad är din favoritglass och varifrån köper du den helst?
Mjukglass på Åhmans i Västervik är en riktig sommarklassiker för mig och har vari sedan jag var liten, så det är ju svårslaget. Annars är Magnumglassarna rätt bra de också.

 
Har du någon inplanerad sommarlektyr?
Jag försöker just nu ta mig igenom Divergent som jag lånat av Tessan samtidigt som jag paralellt läser 50 shades of Grey. Hur det går? Nja, lite sådär. Divergent leder med ett par hundra sidor!

Kommer du att göra något den här sommaren, som du inte gjort tidigare?
Massor! Jag söker till universitetet, har "egna" hästar, går på 50årsfest, är långledig (skämt å sido), pussas, kramas och flyttar förhoppningsis hemifrån.

Hur ser din ultimata sommardag ut?
Oj... Det är lite som med favoritmat att grilla. Sålänge jag har rätt känsla och får vara med de jag älskar är det perfekt. Då spelar det inte så stor roll vad jag gör eller var jag är. Fruktansvärt klyschigt, men ack så sant.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback