» Hemma i Norrpan

Efter stugstädning, sex timmars bilresa, en tripp till Söderköping och mellohäng i soffan tillsammans med familjen och alldeles för mycket att äta har jag äntligen landat i min säng och kan snart inte hålla ögonen öppna längre. Jag säger bara puh! Vilken dag. 
 
I vanlig ordning valde vi att åka hem en dag tidigare än den riktiga stugbytardagen för att slippa alla bilköer och för att hinna få en dag hemma att komma iordning på innan vardagen drar igång igen på måndag. Så har vi gjort på nästan alla våra skidveckor och jag måste säga att det är skönt. Annars blir lördagen bara en mellandag där alla i familjen är sådär lagom opepp på allting och går och väntar på att söndagen ska komma,  samtidigt som vi inte vill att den ska det för att vi inte riiiktigt vill åka hem än.
 
Om ni frågar mig är det bättre att ta tag i't och få saker gjorda ;) att vara hemifrån en vecka har varit otroligt skönt och jag har samlat massor av energi,  även om jag har saknat mina bästa personer här hemma - särskilt mina favoritgrabbar som jag kommer överösa med pussar imorgon hihi. Men nu är jag taggad på att göra vardagen så bra som den bara kan bli igen och köra på med 120%! Jag behövde helt klart ett break för att hitta tillbaka till motivationen och det där lilla extra som jag saknat ett tag. Nu är jag nämligen bubblande peppad på allt igen och det känns verkligen som att jag har fått en nytändning. Det är nästan löjligt, men min spontana känsla just nu är bara kärlek till mitt liv. Tänk vad en vecka i Sälen kan åstadkomma haha, men det är så otroligt skönt att vara back on track igen :)
 
På grund av snöstormen igår blev det ingen skidåkning på dagen utan vi körde på midnattsåkning istället, superhäftigt! Turligt nog hade vi varit över i Norge och Trysil under torsdagen och åkt i deras roliga backar. Men mer om det får ni en annan dag,  när jag inte håller på att somna ;)
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback