» Vett och etikett, någon?

Är det något jag har missat i Nisses utbildning är det vett och etikett, har jag märkt!
 
Enligt mig ska man:
- Vänta snällt och lugnt på maten när den är på väg
- Äta långsamt och ordentligt, sköt bordsskicket
- Hålla sig till sin egen mat
- Plocka undan efter sig
- Säga tack för maten och vara noga med att berömma kocken, gärna lite extra mycket ;)
 
Nisses värderingar är lite annorlunda, de ser mer ut såhär:
- När maten är på väg triggar man igång, trampar runt, sparkar i väggar och stampar. Kasta gärna lite sura blickar också som säger " Varför tar det en sån jäkla tid?"
- Ät målinriktat och snabbt. Skit samma vad som erbjuds, fort ska det gå oavsett hur det låter eller ser ut.
- Har kompisen mat kvar, måste den ju vara min, eller?
- När man har ätit klart välter man hinken, kanske sparkar lite på den och går sedan iväg. Äter man i boxen försöker man äta upp hela krubban.
- Somna direkt efter maten, kanske att man bjuder på lite gos först om man är på humör.
- Ju mer mat i ansiktet och utspilld, desto bättre.
 
Med andra ord - han är en riktig gris haha. När han stod på jobbet och vi skulle hänga in hönäten han hade morgon och kväll var han hur sur som helst! Egentligen är han ju världens snällaste och gosigaste, men när det tog för lång tid med maten, då var det inte nådigt haha!
 
 

Kanske borde döpa om honom till Slabbas? ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback