» Tandläkarbesök idag igen

Idag har jag varit på djurtandvårdskliniken i västa husby igen, men inte med Nisse den här gången, utan med hans mamma och hennes bästis. Med andra ord helan och halvan - Mimmi och Bella.
 
Jag vet inte hur det är med er, men jag tycker att allt som har med sår, behandling, vetcheck och liknande att göra är så otroligt intressant. Känner mig som en svamp som bara suger åt sig information varje gång jag följer med till någon form av klinik eller gör något ovanligt hemma, haha. Sedan finns det ju lägen där det inte alls är roligt att vara med, hur mycket jag än lär mig, och det skulle ju vara om något går allvarlit fel. Men i nio fall av tio njuter jag av att få lära mig mer och vara med.
 
Turligt nog var idag var en sådan dag när allt gick bra och båda hästarna såg fina ut i munnen, bortsett från några mindre fel. Båda stod snällt i undersökningsrummet och efter en liten stund kunde man tro att även jag och Nickan fått varsin dos sömnmedel, vi somnade nästan ikapp med Mimmi som stod och svajade efter sin spruta och hade en väldigt övertygande uttröttande effekt på oss. Dock fick vi piggna till när hon började stå lite väl snett och istället hjälpa till att hålla henne stabil, och det var nog en syn det. Tre personer som försöker stabilisera ett halvbodssto medan en annan undersöker munnen lite småstressat. Just snyggt det haha!
 
I alla fall. så småningom kunde vi åka hem med hästar som piggnat till bak i transporten och med lite hjälp av kaffe och choklad lyckades även vi hålla oss vakna. Stabilt. Dessutom hade jag fått lära mig lite mer om tänder, men kanske ännu mer om sederingsmedel. Spännande!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback