» 50-årsfirande med släkten

Glad påsk på er! Har ni en lika solig och fin dag hos er som det är här i Norrköping? Hoppas det!
 
Som vanligt startade jag dagen tidigt för att hinna med både stall och träning innan jag behövdes hemma och det ena gick väl bättre än det andra, det var en seg gymdag idag. Nisse gick ett joggpass på utebanan och kändes väldigt mycket bättre än igår. Idag var han på plats från början och fokuserade mer på sin uppgift  än på allt som hände runt omkring banan, vilket var tvärt om mot igår. På så sätt kan jag verkligen börja känna skillnad nu på att rida min egen häst jämfört med om jag rider en lektionshäst till exempel. Nu kan jag börja där jag slutade dagen innan och göra framsteg mycket fortare, hur härligt är inte det?
 
När vi var klara på banan mötte vi upp Johanna som lovat att hjälpa mig börja tömköra Nisse. I mina ögon är hon väldigt duktig med tömmarna (även om hon är för blygsam för att erkänna det själv) och det känns skönt att ha henne med. Eftersom det var första gången för oss båda tillsammans idag påbörjade vi bara grunderna. Start, stopp och svängar ungefär, men det gick bra! Jag var lite orolig för att han skulle ogilla att ha tömmarna över baken, men det var inga problem. Lite spänd i början men det är ju fullt förståeligt. Efter lite voltjobb som mest handlade om att skritta på och ta stöd på tömmen valde vi att avsluta innan något gick fel och både jag och Nisse var nog lite småstolta hihi :)
 
För en lite stund sedan fylldes huset av släkten och nu vankas 50-årsfest för älskade mamma som fyller på tisdag. Och vi vet nog alla vad det betyder: skratt, kramar, knäppa minnen och alldeles för mycket mat och sötsaker, men så ska det vara :)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback