» Vårruset

Titta vad jag fick på mailen, den första informationen om årets Vårrus! (:
Ni som hängt här ett tag vet att jag deltog i förra årets lopp och tyckte det var superroligt, men framförallt att det var ett stort kliv framåt för mig själv. Tidigt under förra året upptäcktes min grova järnbrist som urlakat mig totalt under flera månader och sugit precis all energi ur kroppen. När jag så småningom fick börja träna igen var Vårruset mitt stora mål där jag endast siktade på att ta mig runt hela varvet joggandes och inte avbryta för att gå, vilket jag också klarade och på en helt okej tid ändå. Känslan efteråt var utan tvekan svårslagen! (:
 
Därför är det självklart att jag vill delta i år också! Den här gången har jag bättre förutsättningar rent kroppsligt även om det inte är helt bra ännu, jag vet hur upplägget ser ut och jag är galet revanschsugen som den tävlingsmänniska jag är! Målet den här gången är att både slå förra årets tid men också att sänka den med några minuter. Det ska bli så sjukt kul! (: Vårruset är verkligen en träningsmorot och redan nu har jag testat att springa 5 km, vilket är loppets längd, några gånger. Förvisso bara inomhus på löpband men ändå utan problem (förutom att det blev så himla tråkigt efter en stund haha!) och på en bättre tid än förra årets Vårrus, så det känns lovande. Nu gäller det bara att få igång konditionen ytterligare och sedan löpträna ordentligt så fort snön försvinner, vilket jag hoppas är snart. Åh jag blir så grymt taggad av det här! ((:
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback